Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikons svar på 10D??????
- Trådstartare ingemarh
- Start datum
martinl
Aktiv medlem
Nu finns det ju de som anser att 10D är Canons svar på D100... Nikon har väl fö redan sänkt priset på D100 (i USA iaf) till $1700 jämfört med $1500 för 10D. Tror jag väntar på mindre brännviddsförlängning innan jag går över till digitalt själv, speciellt med nya Velvian på ingående.
/Martin
/Martin
Malm
Aktiv medlem
Det här är ju en identisk tråd som den du startade för ett par dagar sedan. Fortsätt på den istället för att starta en ny, det blir lätt så rörigt när man söker annars. Det är fortfarande inte tal på någon ersättare i den prisklassen, Nikon har istället sänkt priset ett par tusen på deras D100 till 21 500:- (cyberphoto.se) för att konkurrera med Canon.
/A
/A
TT.
Aktiv medlem
speciellt med nya Velvian på ingående.
/Martin [/B][/QUOTE]
Hur länge ska man behöva vänta på Velvia 100 ASA.
Det har gått ryckte om denna film i snart 10 år.
Senast för några årsedan var det ett stort ryckte om detta.
Jag tror inte på detta förrän jag ser filmen på hyllan i fotoaffären.
Men det är kaske någon som vet ???
En stor anledning till att jag köpte Canon 10D, var just brännviddsförlägningen.
Den är klockren om man vill fota fåglar, djur, macro mm.
Det är betydligt billigare att köpa en extrem vidvinkel än ett extremt tele.
Så häng inte upp er förmycket på förlägningen.
300mm+1,4 converter + 1,6 på kameran=Canon bilder.
/Martin [/B][/QUOTE]
Hur länge ska man behöva vänta på Velvia 100 ASA.
Det har gått ryckte om denna film i snart 10 år.
Senast för några årsedan var det ett stort ryckte om detta.
Jag tror inte på detta förrän jag ser filmen på hyllan i fotoaffären.
Men det är kaske någon som vet ???
En stor anledning till att jag köpte Canon 10D, var just brännviddsförlägningen.
Den är klockren om man vill fota fåglar, djur, macro mm.
Det är betydligt billigare att köpa en extrem vidvinkel än ett extremt tele.
Så häng inte upp er förmycket på förlägningen.
300mm+1,4 converter + 1,6 på kameran=Canon bilder.
martinl
Aktiv medlem
Velvian är redan annonserad och finns på Fujis hemsida, men det lär nog fortfarande dröja några månader innan den är tillgänglig. Hoppas B&H fått in den till slutet av maj när jag åker förbi New York. (Alternativt att Nikons nya 10MPix Canon 10D-dödare med 1.3x brännviddsförlängning och titanskal för $999.99 redan är ute)
/Martin
/Martin
TT.
Aktiv medlem
Om detta är sant med Velvian, så blir ingen gladare än jag om den är lika bra som 50 Asan.
Men jag ropar inte hej, förrän den finns på hyllan.
Någon Canon 10D dödaren tror jag inte att den nya Nikon kameran kommer att bli.
Den blir säkert vassare än Canon10D men,
Canon ägare köper Canon och Nikon ägare köper Nikon.
Det är ingen normal fotograf som byter märke så fort konkurenterna släpper en ny kamera.
Det är ingen normal fotograf som byter märke så fort konkurenterna släpper en ny kamera.
julgus
Aktiv medlem
Hej
på tal om detta...
Det ryktas om uppgifter kring nya S3PRO. 15.3 m pix, fullframe, nya super ccd med förmåga att hantera större dynamiskt omfång.. allt för under 25 papp. Mer info i mitten på april enligt obekräftade uppgifter. (sån ska jag ha ;-)
Ryktena säger också att Nikon avser att uppdatera D100 men i mindre omfattning. S2 & D100 är ju på intet sätt akterseglad av 10D utan står sig väl, i vissa fall bättre, vid jämförelse.
Velvia... 50 asa eller 100. 1 stegs skillnad.. inget att vänta sig gammal på.
Med vänlig hälsning
Johan
på tal om detta...
Det ryktas om uppgifter kring nya S3PRO. 15.3 m pix, fullframe, nya super ccd med förmåga att hantera större dynamiskt omfång.. allt för under 25 papp. Mer info i mitten på april enligt obekräftade uppgifter. (sån ska jag ha ;-)
Ryktena säger också att Nikon avser att uppdatera D100 men i mindre omfattning. S2 & D100 är ju på intet sätt akterseglad av 10D utan står sig väl, i vissa fall bättre, vid jämförelse.
Velvia... 50 asa eller 100. 1 stegs skillnad.. inget att vänta sig gammal på.
Med vänlig hälsning
Johan
TT. skrev:
Om detta är sant med Velvian, så blir ingen gladare än jag om den är lika bra som 50 Asan.
PIC-ke
Aktiv medlem
Canon ägare köper canon nikon ägare köper nikon.
Visst är det så det handlar ju mycket om smak och känsla när det gäller att köpa ett verktyg.
Själv har jag provat både Nikon och Canon och fastnat för canon någon förklaring varför har jag svårt att ge mer än att Canon känns bättre i handen och handhavandesätt.
Nog om det ;-)
Visst är det så det handlar ju mycket om smak och känsla när det gäller att köpa ett verktyg.
Själv har jag provat både Nikon och Canon och fastnat för canon någon förklaring varför har jag svårt att ge mer än att Canon känns bättre i handen och handhavandesätt.
Nog om det ;-)
MagnusL
Aktiv medlem
julgus skrev:
Hej
på tal om detta...
/snip/
Ryktet om S3pro startades av www.digitalcamera.jp den 1:a april.
Dock stod det längst ned på sidan att läsa "April fool's joke"
Allt enligt www.dpreview.com
/magnus
Det enda man med säkerhet vet är sant med rykten är att vi med absolut säkerhet kan säga att vi inte vet vad som är absoulut sant.julgus skrev:
Det ryktas om uppgifter kring nya S3PRO.
julgus
Aktiv medlem
Hej
helt väck är jag ej.. såg det där april skämtet som fö var riktigt dåligt. De drev ju inte bara med Fuji utan nästintill samtliga större tillverkare. Att de sedan skrev längst ner att det var ett aprilskämt och beklagade detta var ju beklämmande.. har de inte mer fantasi i Japan?
Nej, ryktet kommer från annan källa som har haft korrekt förhandsinformation förr.
Med vänlig hälsning
Johan
helt väck är jag ej.. såg det där april skämtet som fö var riktigt dåligt. De drev ju inte bara med Fuji utan nästintill samtliga större tillverkare. Att de sedan skrev längst ner att det var ett aprilskämt och beklagade detta var ju beklämmande.. har de inte mer fantasi i Japan?
Nej, ryktet kommer från annan källa som har haft korrekt förhandsinformation förr.
Med vänlig hälsning
Johan
MagnusL skrev:
julgus skrev:
Hej
på tal om detta...
/snip/
Ryktet om S3pro startades av www.digitalcamera.jp den 1:a april.
Dock stod det längst ned på sidan att läsa "April fool's joke"
Allt enligt www.dpreview.com
/magnus