Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu har jag fått min Pixel TR-332 TTL sändare... men

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Har nu fått min Canon E-TTL II Pixel TR-332 sändare från Kina som fungerar som det ska, men undrar nu ifall någon redan har erfarenhet av den och ljusmätaren Sekonic L-358? Fungerar dom tillsammans?

Har inte radiomodulen till min Sekonic så därför frågar jag...

(ps. Har skickat iväg mejl till pixel men ännu inte fått svar)

Det är inte många som har upptäckt den här fantasiska prylen ;)
Jag väntar på leverans nu, kommer att bli riktigt skoj om de verkligen fungerar.

Är du nöjd med dina? har du stöt på problem eller inkompatibilitet? De ska också fungera med studioblixtar, undrar om man kan få ut 1/8000 den vägen? känns som teoretiskt omöjligt för mig ....

Jag gör som vanligt - frågar först, och hittar sedan ett antal leverantörer på eBay... Jag är mycket nyfiken på hur denna fungerar jämfört med dyrare alternativ.

Dom finns på på ebay att köpa...

Fungerar bra både utomhus och i studio med saknar pc-kontakt för att koppla ihop med ljusmätare, har man inte det behovet så är dom underbara. Men jag har nu sålt mina, saknade just den biten då jag gillar att köra manuellt oxå.

Fick ett svar från Pixel att dom fungerar med TTL och behöver inte pc kontakt. Saknar även knapp att för manuellt kunna tända blixtarna, då jag tänkte att man kan väl använda HAMA kontakt med det sket sig oxå.

Underbar pryl om man gillar automatik...

Senast ändrad:
Hur är det om man kör med manuella inställningar på blixtarna? Har man samma möjligheter till hss och andra ridå?
Jag läste också att man inte kunde styra blixtarna ifrån kameran men att mk2 blixtarna kunde styras från själva sändaren. Stämmer det?

Hur är det om man kör med manuella inställningar på blixtarna? Har man samma möjligheter till hss och andra ridå?
Jag läste också att man inte kunde styra blixtarna ifrån kameran men att mk2 blixtarna kunde styras från själva sändaren. Stämmer det?

Nu kommer det frågor jag han aldrig riktigt forska kring... det enkla blev för avancerat för att vara enkelt. Kör man med manuella inställningar så har du inga möjligheter att mäta ljuset och det var där jag gav upp allt, som sagt ska du köra manuellt är det här ingen pryl man ska välja.

ANNONS
Götaplatsens Foto