Annons

Nu verkar Google indexera Fotosidans Portfolio också

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Jag har tidigare för några år sedan lyft det faktum att Portfolio-bilderna på Fotosidan verkat flyga under Googles index-radar med David på Fotosidan. Jag fick info om att det skulle åtgärdas och det måste Fotosidan försökt göra även om det tagit lång tid för Google att se våra Portfolio-bilder. Det här har varit synd för både oss som har mycket bilder i dessa portfolios och Fotosidan som gått miste om en stor möjlighet till trafik och exponering utanför själva Fotosidan.

Nåväl, nu verkar det hänt grejor och som ni ser kommer det nu upp ett antal etiketter (det finns fler som nås via en pil till höger i bild) som Google själv skapat som underlättar vidare sökning på Fotosidan. Visst, det är inte helt klockrent träffsäkert och det följer fortfarande med en del annat som inte känns relevant men det är trots allt en väldig skillnad mot tidigare.

Tidigare kom endast bilderna som ingått i någon av mina bloggar som sigmaturbild eller bilder jag publicerat på ställen utanför Fotosidan, vilket gjort Portfolio-bilderna rätt irrelevanta annat än för fotografen själv och de som råkar se dem på min och andra profilsidor där de ju visats länge.

Fotosidan Portfolio.JPG

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto