Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nvidia Geforce Fx5200 startar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

andreasc89

Avslutat medlemskap
Har köpt ett helt nytt Nvidia Geforce Fx5200 från komplett tillsammans med en ny dator. Nu har jag byggt ihop alla delar och gissa vad som händer... Datorn startar, men skärmen får ingen signal. Har testat allt, ta ur och i kortet. Kortet är (antagligen) inte skadat av mig eftersom jag har värit jätteförsiktig och haft ESD-skydd på mig hela tiden. Vad gör jag? Har prövet med flera skärmar också.

/A\

Som jag skrev i din förra tråd hade jag samma problem. Lösningen var i mitt fall en uppdatering av moderkortets BIOS.

Mitt funkade dock med några andra skärmar - prova en annan skärm om du har möjlighet. Prova även ett annat grafikkort i din dator för att se om det är något annat som är problemet.

<Edit:> såg nu att du provat med andra skärmar.
Testa ett annat grafikkort. Se först och främst till så att de guldpläterade kontakterna verkligen sitter i helt.

Det behöver inte vara grafikkortets fel för att det inte kommer signal till skärmen.

Ifall t ex cpu'n/minnet sitter dåligt så gör den så.
Det är det snitsiga med EPoX moderbord, dom har en liten leddisplay som visar två siffror så kan man kolla upp i manualen var den stannar i boot processen.

/Henri

problemet e att ja inte fick de grafikkortet, ja fick ett bättre från MSI. Så tyvärr finns det ingen display :(

/A\

Hejsan!
En undran bara... går hårddisken igång när du slår på datorn? Verkar allt annat fungera? CD/DVD, går den också igång?
Det kan vara så att nätdelen inte kan ge tillräckligt med kräm, och då går datorn inte igång...
Hade det problemet hos en polare, satte ihop hans dator, fick ström till vissa delar, men det kom ingen bild och hårddisken gick inte igång. Bytte till en kraftfullare nätdel och då gick det alldeles utmärkt!
/Milan

Hej igen! Vill bara meddela att nu funkar datorn perfekt. Jag hade satt Ram-minnena på fel plats så de satt på DIMM 3 och 4 istället för på 1 och 2. Tack för den snabba hjälpen.

/A\

(Blir nog inte så mycket sömn inatt...)

ANNONS
Götaplatsens Foto