Annons

Ny fotoskrivare motvarande R3000?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er!

Har en Epson R3000 som fullständingt har ballat ur. Kan inte få ut någon svart färg trots åtskilliga rensningar och rengörningar under skrivarhuvudet och bytta färgpatroner.

Nu letar jag efter en A3+ skrivare med MODERN teknik som kan fungera? Jag vill slippa ständiga rengörningar och kontroller.

Några förslag som funkar? Vill även kunna använda den som "vardaglig" skrivare...
 

rnyholm

Avslutat medlemskap
Jag har exakt samma situation. MIn Epson R3000 har också slutat samarbeta. Har funderat på en Epson SC-P600.

Om man slipper ständiga rengöringar och kontroller är en annan historia.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Min Epson P-600 fick in under garantitiden för att åtgärda/byta skrivarhuvudet för svart bläck. Nu är garantitiden slut och varje gång jag skriver ut är det med hjärtat i halsgropen. Den går som en klocka nu men det gjorde den innan garantiärendet också så det är lite som rysk roulett med dessa maskiner. En del har inga problem utan kör sina skrivare tills de helt enkelt vill ha något nytt medan andra bara har problem. Mao finns det troligen inget skrivarmärke som garanterar problemfritt användande. Det jag som konsument skulle önska är att tillverkarna skulle ta lite större ansvar för de stackars kunder som drabbas hårt.
 
ANNONS