Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Kamera – Canon Eos 1000d

Produkter
(logga in för att koppla)

fotopunktMis

Ny medlem
Kan någon ge mej en provinställning till softade vattenbilder..,vill få vattnet att se så där härligt dimmigt ut..har försökt läsa mej till och vet att varje tillfälle behöver sin inställning..men bara så jag kan komma igång...

Ställ in din kamera i läget för slutarprioritet. Välj sedan en slutartid på ex. 1/10sekund, slutartiden ställer du in beroende på motiv och hur mycket rörelseoskärpa du vill ha på vattnet. Man kan kort säga att en längre slutartid (1/10 s) ger mer rörelseoskärpa än en kort (1/500 s)
Dock så är det nästan ett måste att använda stativ då man ska fota med lång slutartid.

Hoppas du förstår vad jag menar! Annars kommer det nog snart en bättre förklaring :)

Ställ in din kamera i läget för slutarprioritet. Välj sedan en slutartid på ex. 1/10sekund, slutartiden ställer du in beroende på motiv och hur mycket rörelseoskärpa du vill ha på vattnet. Man kan kort säga att en längre slutartid (1/10 s) ger mer rörelseoskärpa än en kort (1/500 s)
Dock så är det nästan ett måste att använda stativ då man ska fota med lång slutartid.

Hoppas du förstår vad jag menar! Annars kommer det nog snart en bättre förklaring :)

Tackar..jodå jag fattar..tror jag

ANNONS
Götaplatsens Foto