Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kamera, eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chiow

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har fotat med en Sony a230 i tre år nu, och jag känner att jag kanske vill gå vidare (jag är dock inte 100% säker ännu). Jag är absolut ingen proffsfotograf, utan fortfarande en amatör med en del erfarenhet bara. Jag vill jobba inom fotografering och då känner jag att jag måste komma vidare.

Jag har nu tänkt byta till Nikon, för jag tror att det är ett bättre märke än vad Sony är, problemet är då bara att jag inte vet till vilken kamera. Jag vet i princip ingenting om Nikon, men jag tror att jag kan lära mig en del på vägen.

Så jag skulle vilja ha en kamera som passar en som mig, med viss erfarenhet, som då aldrig använt en Nikon. Men är det någon som skulle rekommendera en Nikon kamera? Motivera gärna :)

Jdå, det finns nog någon Nikon som kunde passa dig! Kika på D7000 eller D600 beroende på vad du har för budget. Vad vill du fota?

Sonys nya modeller är det inget fel på heller å andra sidan! A77 eller A99 kan vara värda att titta på om du har lite ambitioner.

Gå till en fotoaffär och kika på de olika modellerna, det skiljer väldigt lite i bildkvalité men desto mer på andra saker som ergonomi, kontroller och liknande. En annan sak är att Nikons modeller har optisk sökare och Sony har elektronisk på sina senaste modeller.

ANNONS
Götaplatsens Foto