Annons

Ny kamera, men vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

hnk542

Avslutat medlemskap
Ojoj, vad många kommentarer!
Blir lite osäker nu, haha ;)
Men jag tror att Canon 1000d är det bästa alternativet för mig.
Om inte bildstabilisering är mycket viktigt?
Jag tycker kameran ligger i min budget och jag har en kompis som har en sådan med ett bättre objektiv och bilderna blir väldigt bra!
Jag är ju trots allt bara 12 år så en kamera för 6000 är nog lite för mycket för mig :/
Blir ju lite svårt att få tag på pengar, haha ;)
och jag har ju inte något särskilt jag brukar fota än, men macro är som sagt väldigt intressant och roligt och med tiden kommer jag nog köpa mer tillbehör som objektiv m.m
Men jag vill gärna ha en kamera som går att bygga på om man blir mer intresserad.

ps. Tack alla som försöker hjälpa mig att köpa kamera! Era kommentarer har hjälpt jättemycket! :) ds.

Tänker sticka ut hakan lite nu!
du skriver "om man blir mer intresserad"
varför inte köpa en finepix hs10?
Den har allt och lite till som man som nybörjare kan tänka sig vilja ha och kostar under 5000:-.
jag fotade mycket i min ungdom och hade en massa objektiv och har nu börja om nu när barnen klarar sig själva lite bättre!
Det finns försätts linser för både tele och mackro till en billig peng, pengar finns ju inte i överflöd när man går i skolan.
Sedan så är nog en sådan kamera mer lättsåld den dagen du har möjlighet att köpa bättre coh mer nischade tillbehör.
Velbon C-600 stativ från clas ohlson för 699:- med påse för stabilitet hängande under för stabilitet vid tele foto. det är vad jag har och det duger alldeles förträffligt åt mej och ingen har klagat på kvaliteten på mina bilder!
Fördelen med den kameran är att det är manuell zoom som inte låter när man filmar.
Den klarar även full HD för den som även tycker om att filma.
Rätt fint att kunna visa både bra bilder och bra film på rådjuret i somras som försökte klura ut om jag var farlig eller inte!
 

daped

Medlem
Kjøp nytt !!

HEI DU !!.....Det har utviklats særskilt mycket på kamera-fronten de senaste to åren, så mitt råd til deg
er helt enkelt : KJØP NYTT !--Da får du garanti og reklamasjonsrett og kanskje til og med bytte-rett
på kjøpet, Brukt kamera i denne prisklassen er IKKE kult.......MEN OBS....DU må finne ett som er fersk-
vare på markedet,..mange er desverre ikke særlig innovative og selges til REA-pris, unngå dem !!
Nikon, Canon ?OK...men ha et øge til siste fra SONY, de kalles alfa 33 og alfa 35, her i Norge koster
33an ca 6000 NOK og 55`an 7500 NOKroner, HELT NYE MED ZOOM -objektiv.dessuten med HD-
film-mulighet, Avanserte kameror altså.og med ....alt du kunne ønske !!...masse kul for dine små, rørlige hender...... I alle fall...gløm inte at kameraet ditt MÅ ha en billedstabilisator,...den hjelper godt !-
og du får mycket gledje av ditt kamera helt från du børjar fota !- og langt inn i framtiden. Ha KUL!
 
ANNONS