Annons

Ny profilsida och händelselista

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalinka

Aktiv medlem
BILDBAKGRUND
Finns det inte någon möjlighet att ställa in bakgrundsfärg för sidan bilder?? Jag skulle vilja ha en enda enhetlig färg, utan vita ramar mellan tumnagelfälten.

PÅ min sida har jag dessutom fått två olika bakgrundsfärger Jag har vit bakgrund mellan gråa celler för tumnaglarna ända till nedersta raderna, där är bakgrunden helgrå, (vilket jag skulle föredra över hela sidan).

Jag har dessutom sedan tidigare, själv lagt vita ramar runt en hel del av mina bilder vid publiceringen. Som det ser ut nu blir det hela rörigt och inte särskilt snyggt.Hoppades att en rejäl uppdatering (ctrl r ) skulle hjälpa, men tyvärr inte.

Kan jag ställa in något själv för att påverka??


Nu Har jag valt grå bakgrund till bilderna och det funkar som jag vill ha det!! :)

Men kanske att funktionen är lite otydlig för jag trodde att den gällde visning som stor bild eller enbart cellen där tumnageln visas. Ska testa lite mer innan jag kommer med de övriga frågor som ligger på lut nu!

Ulrika
 

lottawe

Aktiv medlem
Hmm,vart finns raden för gatuadress? Kollade under "Din sida" för att jag har bytt och där finns postnr/ort och allt sådant utom rad för just gatuadress.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Din sida > Utseende/Inställningar

Väljer du någon av mallarna med "Utvalda" i namnet så hittar du utväljeriet i den sida där du redigerar en bild.
 

Vevo

Aktiv medlem
Fliken "Din Sida" sedan underlänken "Utseende/inställningar. Där finns i första kolumnen på vänster sida "Utseende på din profilsida" (där står det även skrivet med rött (OBS: din profilsida mellanlagras, därför kan det ta upp till 15 minuter innan din ändring syns där ). under den texten finns val för Bildvisning. I den rullgardinsmenyn väljer du hur dina bilder ska visas. t ex
Slumpade tumnaglar
Slumpade stora bilder
Stora bilder i datumordning
Tumnaglar i datumordning
Utvalda stora bilder
Utvalda tumnaglar

Lycka till
 

Raderad30

Avslutat medlemskap
vill bara meddela att jag har råkat ut för något konstigt.
skrev ett inlägg på en bild, sedan tittade på andra och det
visar sig att samma inlägg hamnade under bilder som jag klickade på....

bra att David har skrivit till mig...
Jag bad alla om ursäkt och hoppas att mina oväntade kommentarer försvinner så fort som möjligt... kan det vara nåt bugg i programmet????

Ushhhhhhhhh... vilken rysare
 

Shabbadang

Aktiv medlem
Några buggar

Jag har några buggar att rapportera:
1) Kommentarer på kollektioner hamnar inte under kommentarsfliken/Mottagna kommentarer

2) Tumnagelbildena under Händelser fungerar inte att klicka på - ger felmeddelande "Not Found"

3) På profilsidan visas ens egna lämnade kommentarer under mottagna kommentarer, blandat med mottagna kommentarer.

Ja, jag hittar säkert fler men dessa kunde jag komma på nu.

mvh
Lars
 

Shabbadang

Aktiv medlem
När man nu är inne på den här tråden så skulejag också vilja passa på att ge ett förslag till förbättning: under fliken "verktyg" som finns under varje bild, så skulle jag vilja se en länk till att lägga in bilden i en pool, så slipper man gå vägen över "redigera bilden".
 

Raderad30

Avslutat medlemskap
När man nu är inne på den här tråden så skulejag också vilja passa på att ge ett förslag till förbättning: under fliken "verktyg" som finns under varje bild, så skulle jag vilja se en länk till att lägga in bilden i en pool, så slipper man gå vägen över "redigera bilden".
mycket bra förslag! dessutom skulle vara mer praktiskt att redigera bilder från en hel album istället att gå in i varje album... jag fick sammla alla bilder i ett album för att underlätta ev redigering... synd.
vänligen
 

Shabbadang

Aktiv medlem
Det finns fler saker: Nä man har lagt in en bild i ett album och man vill fortsätta att lägga in fler så måste man nu gå omvägen över Dina Bilder eller gå till menyn med Dina album, man kommer till samma ställe. Vad jag vill komma till är att förr fanns det en smulstig där man kunde klicka på albumnamnet och komma direkt tillbaks till det. Det sparade några klick. Ännu bättre vore om man fick frågan om man ville lägga till fler bilder efter att ha lagt in en.
 

Raderad30

Avslutat medlemskap
Det finns fler saker: Nä man har lagt in en bild i ett album och man vill fortsätta att lägga in fler så måste man nu gå omvägen över Dina Bilder eller gå till menyn med Dina album, man kommer till samma ställe. Vad jag vill komma till är att förr fanns det en smulstig där man kunde klicka på albumnamnet och komma direkt tillbaks till det. Det sparade några klick. Ännu bättre vore om man fick frågan om man ville lägga till fler bilder efter att ha lagt in en.
exakt! stämmer till 100% du kunde inte beskriva detta bättre!
det är krångligare nu att lägga upp och redigera bilderna
 

anwo

Aktiv medlem
Nåt har blivit fel...kommentarer har försvunnit

Gjorde (eller skulle göra) en historisk undersökning idag för att se vilka de första kommentarerna var som jag fick som ny på FS.
Och jag har inga kommentarer före den 11 nov 07.
Det här gäller listan "Mottagna kommentarer".
Verkar som om kommentarerna på själva bilderna finns kvar.
Hoppas de inte har försvunnit för gott!!!
Det vore jättetrist!


Skriver i den här tråden med någon slags tanke att det kanske kan ha att göra med omläggningen
 

Raderad30

Avslutat medlemskap
Ushhh

omläggningen har kostat mig mycket...

jag har kommenterat en bild men samma kommentar har hamnat på många andra bilder som jag hade tittat... en rysare... ushhhh
folk blev ledsna och undrade vad jag håller på med...

mitt ryckte kanske gick åt skogen... nu är det jag som är ledsen
 
Senast ändrad:

skogsbaronen

Aktiv medlem
Funktionen med flera versioner av en bild verkar ha slutat fungera. Det dyker upp länkar till "aktuell" och "1" osv, men den gamla bilden verkar inte sparas när man lägger till en ny.
 

domherre

Aktiv medlem
Tycker det ser ok ut...
MEN... Reklamen på höger sida i min profil kapar bilderna som är upplagda. Spelar ingen roll om jag väljer små eller stora bilder???
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Roberth, testa att ta bort asteriskraderna ur din beskrivningstext. Eftersom de inte innehåller några mellanslag kan de inte radbrytas och då sprängs designen.
 

lottawe

Aktiv medlem
*bumpar* för det tycks fortfarande inte möjligt att ändra sin gatuadress. (Och att den är korrekt är ju en fördel om man beställer saker som ex. Fotosidan Magasin mm så fakturor kommer rätt då.)

Hmm,vart finns raden för gatuadress? Kollade under "Din sida" för att jag har bytt och där finns postnr/ort och allt sådant utom rad för just gatuadress.
 

Raderad30

Avslutat medlemskap
Bokmärken

Bokmärken # Markera medlem som intressant

bokmärken funkar inte

markerar man en medlem som intresan kommer händelser runt de medlemmar jag valt att bevaka, i inställningar kan man krysa för vad som ska bort, men det funkar ej som det ska

om man vill ha en medlem som 'minneslapp' vilken funktione
ska man välja?
 
Senast ändrad:

c.o

Aktiv medlem
albumproblem

när man går in o kollar under albumfliken så ligger vissa albumnamn under "albumen" medan andra namn ligger på själva albumikonen...det är inte bara fult, det är svårläst oxå´...går det ändra?!
 
ANNONS