Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Apple Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

Melker Humala

Aktiv medlem
Kolla in de nya Apple maskinerna dubbla Xeon Processorer med dubbla kärnor. Det blir mums med OSX som ju är 64-bitars. Inte så dyra heller tycker jag.

M

Hehe, provade att maxa den och ta två 30"skärmar.
172.489:- slutade det på. Som hittat =) Men jag skulle gärna ha den hemma.

Melker Humala skrev:
Kolla in de nya Apple maskinerna dubbla Xeon Processorer med dubbla kärnor. Det blir mums med OSX som ju är 64-bitars. Inte så dyra heller tycker jag.

M

Ska man ha en grym prestanda i en sån där äppelburk som länkas till så är de ju en del pengar 7-9k dollar räknat...

Ett mycket bra pris med tanke på vilka komponenter som sitter i. Jag gissar att apple fick ett mycket bra pris på processorerna i bröllpsgåva.
Något som gör mig tveksam är dock att den använder buffrade ECC-minnen vilket kostar skjortan. För att dra nytta av all denna processorkraft är väl 4 gig ett minimum. Apple tar drygt 10 lakan för detta.

För 40 000 sek får man en Mac pro med 4 gigg ram och en trevlig GPU.

För 28 000 eller så får man en med 2 gig och en lite enklare GPU.

Om någon hittar en bra leverantör av FB DIMM's i sverige får ni gärna posta länk.

ANNONS
Götaplatsens Foto