Annons

Nya Canon EOS 22 sept

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det bara jag eller är det en ny optik också? Menar att det ser likadant ut i övre delan av framsidan på optiken som det gör över hela nederdelen av kameran samt under eostexten. Dvs det ser ut som det är övermålat eller nått.... Undras vad för rolig optik det kan vara...
 
Är det bara jag eller är det en ny optik också? Menar att det ser likadant ut i övre delan av framsidan på optiken som det gör över hela nederdelen av kameran samt under eostexten. Dvs det ser ut som det är övermålat eller nått.... Undras vad för rolig optik det kan vara...
Kan det vara en uppgraderad 24-70 eller rent av en 24-85 2,8 med IS.

EDIT: Helst inte den senare, skulle göra mig vansinnigt avundsjuk.
 
Några förbättringar som verkligen skulle skaka om i grytan, och få nuvarande Nikonägare som bytt från Canon till Nikon D3:s favör att återgå till Canon:

- Bildstabilisering i huset
- Ryktena om Zeissobjektiv med Canonfattning är sann och Zeiss släpper knivskarpa:
- Zeissnon 12-24/2.8 och 24-90/2.8 (skarpa, bra motljusegenskaper, mm) Tyvärr med prislapp över 20"/st
- Två nya Canon-objektiv, EF-I 24-70/2.8L IS och 135/2L IS.
- Tillsammans med Canons två nya EF-I objektiv medges en stabilisering tillsammans med huset på upp till 8 steg
- Samma brusbild som nya 50D ger ISO 100-6400 med expansion upp till 25400
- Upplösning 16MP
- Filmläge lik Nikon D90
- 6b/s i normalläge och 15b/s i 1.6x crop läge
- Möjlighet i cropläge att använda EF-S objektiv

Om en vecka får vi se.
 
Börjar inte solen titta fram nu? Tycker det ser ut som om kameran kommer ut ur månskuggan?

http://www.canon.com/moon/en/index.html


Absolut!! Klart märkbart. En del folk tror på en fullhöjdare, jag säger absolut inte. Det börjar ju tom synas redan nu att så inte är fallet:) Det hade heller inte stämt kompositionsmässigt med bilden. Botten på kameran hade nog mest troligt hamnat utanför bilden då.
 
Absolut!! Klart märkbart. En del folk tror på en fullhöjdare, jag säger absolut inte. Det börjar ju tom synas redan nu att så inte är fallet:) Det hade heller inte stämt kompositionsmässigt med bilden. Botten på kameran hade nog mest troligt hamnat utanför bilden då.

Nej, absolut ingen fullhöjdare. Drar man lite i spakarna, så ser man månen skymta nere i högra hörnet (se pil).

Tre andra reflektioner jag gjorde.
Hoppades på ett nytt objektiv på kameran (tex 24-70/2.8L IS), men jämför man objektivet på nya kameran, med 24-105/4L IS på 5D (lilla bilden) så ser dom identiska ut. Man tycker ju att ett ev nytt 24-70/2.8L IS isåfall skulle vara med på bilden.

Den andra reflektionen är att programratten ser förvillande lik ut den på nya 50D (den i silver). Meningarna går väl rätt isär om det är snyggt eller inte. Gissar att Canon ville göra något speciellt som utmärker dom senaste kamerorna, för att det ska synas att man har senaste modellen.

Den tredje reflektionen är att jag tycker huset (synnerhet prisman) ser lite mjukare ut. Mer lik 1D än gamla 5D. Snyggt.
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    15.8 KB · Visningar: 827
TVÅ NYA SYSTEMKAMEROR?!

Fotofeber uttrycker klart och tydligt att det är två kameror som släpps den 17:e.

Kan någon initierad békräfta eller dementera?
Magnus?

Det skulle ju kunna betyda att det kommer ett FF hus med inte så tokmycket pixlar men bättre hastighet också, precis vad jag vill ha.
 
TVÅ NYA SYSTEMKAMEROR?!

Fotofeber uttrycker klart och tydligt att det är två kameror som släpps den 17:e.

Kan någon initierad békräfta eller dementera?
Magnus?

Det skulle ju kunna betyda att det kommer ett FF hus med inte så tokmycket pixlar men bättre hastighet också, precis vad jag vill ha.


Ja, det kommer bli angenäm beslutsångest om så är fallet! Själv vet jag inte riktig vad jag kommer föredrar. Får väl isåfall vänta och se vad de exakta skillnaderna blir och vad prisskillnaden eventuellt blir...Många pixlar är ju också kul :-D. Har fått dille på MEEEGApixelbilder nu med mitt vrhuvud...
 
Ja, det kommer bli angenäm beslutsångest om så är fallet! Själv vet jag inte riktig vad jag kommer föredrar. Får väl isåfall vänta och se vad de exakta skillnaderna blir och vad prisskillnaden eventuellt blir...Många pixlar är ju också kul :-D. Har fått dille på MEEEGApixelbilder nu med mitt vrhuvud...


Jag kommer nog också att få vela en stund, men om den ena har 3 fps och den andra 6 så tar jag den med 6 även om jag "bara" får 16 mp eller så.

Sedan beror det mest på AF systemet som är det jag mest av allt vill ha förbättrat från 5D. Hög-ISO prestanda är också viktigt då jag använder det massor.

Tanken på att komma hem från ett jobb med 2000 24 mp bilder gör mig inte exalterad utan mest trött. Blir nog en seg soppa i datorn då jag tagit dom i raw och jobbar i många lager i 16 bitar, det även om datorn är av modernt snitt.

Priset spelar förstås viss roll men jag har lagt undan en bra slant för husuppgraderingen och kommer välja efter funktion snarare än prislapp den här gången.
 
Fy fasiken vad spännande. USH!!! Det borde vara förbjudet att hålla på på det här viset! Hahahaha.... Jag vill veta nuuuuu! :)
I princip borde skillnaden mellan 16-24Mpix bara ge ca 1/2 stegs skillnad i brusprestanda. Svårt om man skulle behöva välja. Jag vill ju inte ge efter för megapixeldjävulen. Men det finns ju en liten fördel i att kunna leverera A3 utfallande i 350dpi utan att skala upp.....
 
Och bara tanken på vilka objektiv man skulle börja sukta efter för att göra de 24Mixlarna rättvisa, får min plånbok till att springa och gömma sig darrande under sängen ;-)
 

Bilden du har klistrat in i ditt inlägg från feber.se föreställer inte det kamerahus som Canon förväntas lansera den 17 september. Mer troligt är det en Canon 1000D eller 450D.

Om det sedan blir en eller tre nya kamerahus som lanseras nu på onsdag återstår att se, men personligen tror jag att det bara blir ett nytt kamerahus, två nya objektiv och några andra produkter som inte nödvändigtvis är kameror.

:eek:) Trevlig helg!
 
ANNONS