Annons

Nytt digitalbakstycke från Leaf

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Avslutat medlemskap
Skribent
Mumsfillibabbba. Och fullframe, gissar då att CCD:n på 22 eller 17MP är 6*4,5. Tar CF, ingen extern låda att släpa på om man vill slippa det. Stor display, 6*7 cm, med touch screen controls. Nu börjar det likna något.

Hmm, det står inget om att den passar till Kiev 88, attans om den inte gör det!

Varför touch screen? vill man verkligen ha tumavtryck på skärmen? Anledningen jag gav upp det digitala var att jag hela tiden fick så groteska mängder näsfett på previewskärmen ;oP.

Senast ändrad:
Nu kan jag ju inte Ryssbladaren men passar inte 500-seriens magasin till Kiev?
Då borde ju på samma sätt bakstycket passa?

Eller?

Nej, de passar inte. De är rätt lika och det finns företag som kan modifiera Kievmagasin så de passar bladare och vice versa, men inte från start.

Delvis rätt. Det går att få tag i Kiev 88:eek:r som är modifierade för att ta hasselbladsbakstycken men annars är det enbart sökarna som är kompatibla med hasselblad. Men det KAN ju även vara så att det enbart är filmframmatningsmekanismen i bakstyckena som är inkompatibla och då finns det kanske ett halmstrå att digitalstycket funkar.

Edit: Jim är snabbare än mig.

Riktpris!

Hittar inget på Leaf men Phase one kan nog vara en bra prisguide :0(

Moms tillkommer

PHASE ONE H20 HBL
PHASEONE
239000.00

PHASE ONE H25 HASSELBLAD
PHASEONE
259000.00

"inga varor i kundkorgen"

Priserna på den typen av bakstycken har ju inte sjunkit lika mycket (30%/år) som på digitala kompakter precis. Begagnatmarknaden är väl inte så stor heller och inte så överkommliga amatörpriser ...

ANNONS
Götaplatsens Foto