Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt ljusstarkt teleobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Idrus

Aktiv medlem
Hej!

Ett objektiv som jag nu såg har utgått från marknaden (Nikon AF 70-200/2,8) tror det var Nikon, som jag hade tänkt kanske köpa, men vad kan man satsa på i samma prisklass och som är lika bra nu? Detta kostade runt 7000-8000kr.

Tacksam för svar!

Nikons 70-200/2,8 VR har ersatts av en ny version med VRII och lite annat lullull och även om det nya är svårt att få tag på i butik har det inte utgått. Varken det nya eller gamla har gått att köpa för 7-8000kr, snarare det dubbla för ett begagnat exemplar och det tredubbla för ett nytt.

Är du säker på att det var just Nikon 70-200 och inte 80-200 eller en annan tillverkare (Sigma, Tamron)?

Hej, nej det kanske var tamron eller sigma. Vilket obektiv är bäst om man väljer mellan dessa då? Jag fotar hästhoppning.

ANNONS
Götaplatsens Foto