Annons

Nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Bobosh

Ny medlem
Hej, Jag hade tänkt införskaffa ett nytt objektiv till att fotografera lite här & där med, ska snart på skidsemester och tänkte att det kunde vara kul att ta några riktigt bra bilder då jag har just nu ett Canon EF-S 18-55/3,5-5,6 IS och ett Tamron AF 55-200/4-5,6 Di II, så jag är nu ute efter ett bättre objektiv som inte känns så budget, men jag har tyvärr ett maxpris som det får kosta på 3000-3500kr, finns det något objektiv som kan passa? får gärna ha USM. har kolalt lite på CANON EF 28-105/3.5-4.5 USM II, vet inte om den är något för mig kanske? var köper jag den billigast isåfall :)

Tack :)

Senast ändrad:
Svårt att hitta ett objektiv i den prisklassen som inte känns budget och dessutom ska ge dig nya möjligheter.

Vad är det du vill göra som inte dessa klarar?

Jo, det förstås :) Jag tar väl ganska mycket naturbilder, ibland landskap så det är väl det jag har tänkt mig, det jag har tröttnat mest på är att mitt 55-200 låter väldigt mycket och har svårt att fokusera ibland

Sälj ditt tamron för 7-800:- och lägg till det på budgeten, och sedan köper du ett Canon 70-200/4 L begagnat som nog går att hitta för runt 4500:-. Då lär du bli nöjd iaf. :)

28-105/3.5-4.5 USM II är inte mycket till tele och du kommer få använda ditt Tamron i alla fall, stor skillnad mellan 105 och 200mm.

Däremot som dajli skrev, sälj ditt Tamron för att finansiera köp av ett EF70-200/f4,0L.

Ett grymt bra objektiv som kommer ge dig bilder du inte trodde var möjliga ;-)

Mina vinterbilder i profilen är tagna med EF70-200/f4,0L IS.

MVH Julle.

70-200 4L är ju inte alls så tokigt.

70-300 IS USM är nog mer flexibel, samma pengar, mer zoom, lättare och mindre. Dock inte samma bildkvalitet.

28-135 IS USM är en bra allroundare, dock inte så mycket till tele. Den borde du kunna hitta beg för under 3000.

ANNONS
Götaplatsens Foto