Ehrs
Ny medlem
Hej!
Jag funderar på att köpa ett objektiv,men är osäker på vad jag vill köpa.
Jag använder en Canon 400d
och som objektiv använder jag ett standard objektiv 28-90 från en Canon Eos300.Tycker dock inte att det blir så bra bilder med det objektivet och att det inte är så ljuskänsligt.
Stämmer det och isåfall varför?
För visst ska man kunna använda det till min digital kamera?
Jag har funderat först och främst på om jag ska köpa ett
Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6 DG Super Macro II För Canon
eller
Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6 Apo DG Macro till Canon
Vad skiljer dom egenligen åt. Macro funktionen är bättre på den ena?Är det värt att lägga dom hundralapparna för att få det som den dyraste av dom två erbjuder?
Om det är ett 70-300 med macro, vad betyder det att jag kan ta för sorts kort?Blir det lika bra bilder som om man har ett macro objektiv? Påverkar det bildresultatet något med den funktionen?
Jag har också funderat på om det kunde vara skönt att ha ett 18-200 objektiv,smidigt och enkelt. Och så är det trevligt att få så mycket för pengarna som möjligt men utan att kvaliten försämras nämnvärt.Kanske blir svårt att få dom två att gå ihop?
Men har hört att det blir mycket sämre bilder om man har så långt hopp på zoomen.Stämmer det?
Annars funderar jag på om det kanske räcker om man köper ett:
Sigma 55-200/4-5,6 DC till Canon
och sedan kompletterar upp med ett 18-55 senare och kanske ett fast objektiv för porträtt senare.
Vad är den bästa bas kombinationen för en allround nybörjar fotograf.
Eftersom nu närr det det är sommar och jag ska ut och resa fundrar jag iaf på ett zoom objektiv först. Men vad är mest prisvärt?
Eller är det bättre att köpa Canons original objektiv?
Canon Objektiv Ef 75-300/4-5,6 III
Canon Objektiv Ef 75-300/4-5,6 III Usm
Många frågor,men har svårt att besluta vad som är bäst. Tacksam för alla råd och tips som kan göra valet lite enklare för mig
Mvh
Susanne Gunnarsson
Jag funderar på att köpa ett objektiv,men är osäker på vad jag vill köpa.
Jag använder en Canon 400d
och som objektiv använder jag ett standard objektiv 28-90 från en Canon Eos300.Tycker dock inte att det blir så bra bilder med det objektivet och att det inte är så ljuskänsligt.
Stämmer det och isåfall varför?
För visst ska man kunna använda det till min digital kamera?
Jag har funderat först och främst på om jag ska köpa ett
Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6 DG Super Macro II För Canon
eller
Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6 Apo DG Macro till Canon
Vad skiljer dom egenligen åt. Macro funktionen är bättre på den ena?Är det värt att lägga dom hundralapparna för att få det som den dyraste av dom två erbjuder?
Om det är ett 70-300 med macro, vad betyder det att jag kan ta för sorts kort?Blir det lika bra bilder som om man har ett macro objektiv? Påverkar det bildresultatet något med den funktionen?
Jag har också funderat på om det kunde vara skönt att ha ett 18-200 objektiv,smidigt och enkelt. Och så är det trevligt att få så mycket för pengarna som möjligt men utan att kvaliten försämras nämnvärt.Kanske blir svårt att få dom två att gå ihop?
Men har hört att det blir mycket sämre bilder om man har så långt hopp på zoomen.Stämmer det?
Annars funderar jag på om det kanske räcker om man köper ett:
Sigma 55-200/4-5,6 DC till Canon
och sedan kompletterar upp med ett 18-55 senare och kanske ett fast objektiv för porträtt senare.
Vad är den bästa bas kombinationen för en allround nybörjar fotograf.
Eftersom nu närr det det är sommar och jag ska ut och resa fundrar jag iaf på ett zoom objektiv först. Men vad är mest prisvärt?
Eller är det bättre att köpa Canons original objektiv?
Canon Objektiv Ef 75-300/4-5,6 III
Canon Objektiv Ef 75-300/4-5,6 III Usm
Många frågor,men har svårt att besluta vad som är bäst. Tacksam för alla råd och tips som kan göra valet lite enklare för mig
Mvh
Susanne Gunnarsson
Senast ändrad: