Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv-kvalitet
- Trådstartare BertJ2
- Start datum
Olsin
Aktiv medlem
Den här tråden kanske ger lite vägledning i din fråga: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=66790
Palletheking
Aktiv medlem
De är inte speciellt dåliga, utan skulle nog förvåna många vid direkta jämförelser med professionella gluggar, rent skärpemässigt. Däremot är de tyvärr oftast byggda som plockepinn-hus, dvs väldigt plastiga med dålig mekanisk känsla i zoom och focusring. Ett annat dilemma är också att de alltid är ljussvaga, men man får vad man betalar för och kitobjektiven är väldigt billiga vid köp av kamerahus. Jag skulle tro att de oftast också är svaga vad gäller övriga bildfel som ca, distortion och vignettering. Inga våldsamma skillnader men sämre än de lite dyrare gluggarna sammantaget. Jag har sett många strålande bilder tagna med så kallad skitoptik. fast i slutändan så hänger bildresultatet på fotografen.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
En DSLR med kitobjektiv ger bättre bildkvalitet än en bra kompaktkamera.
Jag tycker ändå att man lika gärna kan ha en bra kompaktkamera i stället om man nöjer sig med kitobjektivet (eller standardzoom) till en DSLR.
DSLR'n är en systemkamera och man skaffar väl en sådan om man planerar att bygga ut systemet med mer optik och tillbehör.
Jag tycker ändå att man lika gärna kan ha en bra kompaktkamera i stället om man nöjer sig med kitobjektivet (eller standardzoom) till en DSLR.
DSLR'n är en systemkamera och man skaffar väl en sådan om man planerar att bygga ut systemet med mer optik och tillbehör.
F.G.
Aktiv medlem
Man får som vanligt vad man betalar för. Till min första 350D fick jag med EFS 18-55 för ca 800:- extra mot att bara köpa huset, och objektivets kvalite motsvarar verkligen 800:-. 17-85/4-5,6 IS som finns som kit till 400D har jag haft och det är riktigt bra jämfört med den andra kitgluggen.