Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till 40D!

Produkter
(logga in för att koppla)
Objektiv med största bländare 4/5,6 passar bra ute i solskenet men ingen annan stans. Om gu ändå skall köpa zoom så lägg hellre pengarna på den Sigma jag tipsade dig om. IS är till för reumatiker!

Tamron normalzoom m m

Hej
Använder mest Tamron 17-55 som standardglugg sen ett och ett halvt år och är jättenöjd med skärpan.

Sen har jag den där billiga Canon 70-200 ofta på och är lika nöjd med den. I vanligt ljus utomhus så ställer jag slutartiden fast på 1/250. Då finns ingen som helst risk för skakoskärpa. Vid sämre ljusförhållanden behöver jag använda monopoden (en rejäl Manfrotto) med billigt piratfäste. Tripoden har jag mest kommit att använda vid HDR-bilder och nattmotiv.

-Hälsar Nilserik

Hej
Använder mest Tamron 17-55 som standardglugg sen ett och ett halvt år och är jättenöjd med skärpan.

Sen har jag den där billiga Canon 70-200 ofta på och är lika nöjd med den. I vanligt ljus utomhus så ställer jag slutartiden fast på 1/250. Då finns ingen som helst risk för skakoskärpa. Vid sämre ljusförhållanden behöver jag använda monopoden (en rejäl Manfrotto) med billigt piratfäste. Tripoden har jag mest kommit att använda vid HDR-bilder och nattmotiv.

-Hälsar Nilserik

Okej, tackar så mycket för det där svaret :D

ANNONS
Götaplatsens Foto