Annons

Objektiv val

Produkter
(logga in för att koppla)
Cosinat får 2.9 av photodo, vilket inte är speciellt mycket att hänga i granen. Länk.

Någon 70-210/4 verkar inte finnas och de som är listade med det omfånget är lika "bra" som Cosinat.

Någon på photo.net skriver:
# 70-210mm/f4 (discontinued) The little brother of the 80-200/2.8, this is a better lens than the ones that replaced it. In looks it reminds me a lot of the 20-ounce beer cans my college roommates used to bring home most weeknights. Reasonable autofocus performance, good flare control, 55mm filter, clip-on lens hood, focuses down to 3.6 feet.

Hur Cosinan är har jag ingen aning om men minolta 70-210/4.0 är mycket bra. Gav 600 för min men den är kvalitetsmässigt värd oerhört mycket mer.

Dock ger du inte mer än 6-900 privat, på firma med garanti så får man lägga till några hundralappar...

Vill man ha kvalite & har pengar så är den enligt mig dock värd klart mer än ovanstående!

//Larsa

Senast ändrad:
Gör så, men gå inte med i de vansinniga budstrider jag sett i USA där två 70-210/4 har slutat på över $400!!! Två olika auktioner, den ena 425 och den andra 415 tror jag, _det_ är de inte värda.

Ebay uk brukar vara rätt bra, omkring £50 eller så.
Hur nöjd jag än är med min "beer can" så skulle jag inte tveka en sekund att sälja den för $400+ :p

ANNONS
Götaplatsens Foto