Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiva synpunkter..

Produkter
(logga in för att koppla)

Emthap

Aktiv medlem
Någon som vet om Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6 G ED är något att äga?

Jag söker ett skarpt allround-objektiv till ett bra pris för allt mellan porträtt och naturfoto.

Tips emottages tacksamt :eek:)

Av vad jag sett att döma så är den rätt bra för pengen. Den största nackdelen är väl att den har en del vinjettering om man använder den vidöppen.

Det finns ju ett helt gäng andra objektiv att titta på, beroende på vad man är ute efter, såklart.

Du har ju Sigma 70-300/4-5.6 APO DG som åxå är bra. Lite större, lite mer räckvidd och "fuskmakro".

Sen finns det ett antal objektiv att kolla på om man kan tänka sig att köpa begagnat åxå, som tex 70-210/4-5.6 som jag själv har och är mycket nöjd med.

Om inte storlek och vikt skrämmer så kan det åxå vara värt att titta efter ett begagnat 80-200/2.8.

Nikons nya 18-200 har fått väldigt bra kritik, perfekt om man bara vill ha en glugg som täcker det mesta, om man nu inte är kräsen förstås.

ANNONS
Götaplatsens Foto