Heybusdriver
Aktiv medlem
Jag ska skaffa mig ett telezoom och har varit och testat dessa två i butik. Tycker att båda två är sköna etc men känner kanske att Tamron objektivet är kanske för "slött" men det var ändå inget som jag reagerade på för mycket. Vet inte 100% vilket jag föredrar och då de skiljer 1000:- på dessa två skulle det vara skönt om någon som hört talas (eller har) någon utav dessa objektiv kan uttala sig. Jag är ju bara en amatörfotograf så jag vill helst inte gå upp för mycket i prisklassen men självklart kan ni dela med er om ni vet ett bättre telezoom som ni tycker jag borde kolla på. Har en Canon eos 400d.
Så nu står det mellan:
Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS
och Tamron AF 70-300/4,0-5,6 Di Macro for Canon
Enda jag vet om hitills är att Canons objektiv har inbyggd bildstabilisator. Något som jag kommer märka mycket när jag ser bilderna i stort format? Har ett stativ hemma men känns ju inte som jag vill släpa med det överallt.
Så nu står det mellan:
Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS
och Tamron AF 70-300/4,0-5,6 Di Macro for Canon
Enda jag vet om hitills är att Canons objektiv har inbyggd bildstabilisator. Något som jag kommer märka mycket när jag ser bilderna i stort format? Har ett stativ hemma men känns ju inte som jag vill släpa med det överallt.