Annons

Office 2007

Produkter
(logga in för att koppla)

grolt

Aktiv medlem
En fråga kanske liten utanför ramarna. Har skrivit ett dokument i Office 2007 och då sparas det ju i deras nya format .docx . Nu är det så att min mottagare inte har så nytt ofiice och får upp ett felmeddelande att det inte går att öppna. Hur får jag det till att sparas i det gamla hedliga formatet .doc

En fråga kanske liten utanför ramarna. Har skrivit ett dokument i Office 2007 och då sparas det ju i deras nya format .docx . Nu är det så att min mottagare inte har så nytt ofiice och får upp ett felmeddelande att det inte går att öppna. Hur får jag det till att sparas i det gamla hedliga formatet .doc

Spara som, och där väljer du 97-2003 format. Då får du filändelsen .doc

konvertera

Din mottagare kan också ladda ner en konverteringsplugin till sitt gamla Office gratis på MS hemsida. Den installerar sig så att dokumentet konverteras automatiskt.

ANNONS
Götaplatsens Foto