Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olika grepp?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bägge passar men det är bara på orginalet som du har avtryckare och ratt på horisontalgreppet.
Köp orginalet, inget snack om saken.

Vill du bara ha det för att få lite mer att hålla i kan du ju köpa det billiga, men ha följande i åtanke:

Är det fel på piratgreppet så att kameran slutar fungera, då kommer du inte få nån hjälp av canon iaf.

Köp orginal, det lönar sig oftast.

Och ja, det är det dyra som är orginalet.

Okej, tacksam för svar! Det får bli ett originalgrepp, plus 70-200/4,0 IS med en 1,4x converter.

Tack, tack

Oscar Cederqvist skrev:
Hde jag varit som dig hade jag lagt till ett par hundringar och köpt det i Sverige.
Korrekt och vist så in i bomben.

Du ska alltså köpa saker för över 10k. Lägg då till en tusing och köp de i Sverige. Det lönar sig. Det är så mycket som kan krångla på så avancerade saker. Tänk bara om det felfokuserar e.d. Då ska de skickas hit å dit och sen kostar frakten skjortan, för att inte tala om hur lång tid de ska ta.

Nu är jag ganska feg av mig, men det är mitt goda råd.

Men eftersom det är världsgaranti kan jag väl skicka det till Canon i Sverige för kalibrering eller lagning?

Jag får lägga till 4-5000 isf, och det svider ju lite mer.

Vad jag vet så har inte canon världsgaranti utan kontinentalgaranti.

De flesta företag har i allafall egen garanti i USA.

Tänk också på att du kan åka på svensk tull och moms.

Oscar Cederqvist skrev:
Vad jag vet så har inte canon världsgaranti utan kontinentalgaranti.

De flesta företag har i allafall egen garanti i USA.

Tänk också på att du kan åka på svensk tull och moms.

Skulle någon som vet berätta ifall det är världsgaranti eller inte? Jag blev just osäker.
Betyder världsgarantin isf att jag kan serva och laga objektiv i sverige? Jag tänkte köpa från B&H.

När det gäller kameror kan du det INTE. Ganska säker på att det är lika för jeobktiv.
Du kan ju självfallet skicka dina grejor till USA för lagning men du får ju stå för omkostnaderna själv.

Enligt mina garanti papper från Canon så är det kontinentalgaranti som gäller. Alltså gäller bara garantin på saker köpta i Europa.

De har nog inga skillnader på garantin vad gäller olika produkter, det är samma över hela sortimentet.
Det är ju olika bolag som står för garantin, canon europe, canon usa mm.

Lättast är väl att dra ett mail till canon och fråga.

If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty attention.

-----------------------

Any "grey market" item B&H Photo-Video sells includes a B&H warranty, which covers the same particulars the USA warranty would cover for a period of one year. The only difference is that you would ship the item to B&H for service. Your original B&H Photo-Video product invoice is all that is required.

(Kopierat från övre länken på mitt föregånende inlägg)

Detta måste väl betyda att jag kan serva eller laga mitt objektiv i Sverige? Förutsatt att jag inte köper "Grey Market".

Låter konstigt.
Alla andra disskusioner har slutat med att garantin inte gäller i Europa.

Jag hade kollat vad Canon själva säger, det ä ju de som står för kostnaden.

ANNONS
Götaplatsens Foto