Annons

På dagen för ett år sedan..

Produkter
(logga in för att koppla)

mackan

Aktiv medlem
12/5-21 Just idag funderar jag på hur ni veteraner tänker då ni år efter år presenterar en blomma?

Så här skrev jag då tråden startades 2006

Plocka fram "En" bild från samma datum tagen för exakt 1 år sedan och ladda upp här!
Kan bli ganska intressant och roligt!
..Eller?

Hela livet varenda dag kryllar av berättelser som är långt mer intressanta om ni vågar och använder fantasin en smula! Se det som en återblick i dagboken vetja. Engagera er i vad andra människor kan få för visuellt utbyte genom att följa tråden.. Mvh //Marcus trådskaparen

Ps. Fotografiet är inget snabbt medium. Så om bilden är er berättelse så arbeta med den med samma omsorg och kunskap som när ni skriver ett brev.

Jag in action sommarkurs 2.jpg
 

Tomasz

Aktiv medlem
12/5-21 Just idag funderar jag på hur ni veteraner tänker då ni år efter år presenterar en blomma?

Så här skrev jag då tråden startades 2006

Plocka fram "En" bild från samma datum tagen för exakt 1 år sedan och ladda upp här!
Kan bli ganska intressant och roligt!
..Eller?

Hela livet varenda dag kryllar av berättelser som är långt mer intressanta om ni vågar och använder fantasin en smula! Se det som en återblick i dagboken vetja. Engagera er i vad andra människor kan få för visuellt utbyte genom att följa tråden.. Mvh //Marcus trådskaparen

Ps. Fotografiet är inget snabbt medium. Så om bilden är er berättelse så arbeta med den med samma omsorg och kunskap som när ni skriver ett brev.

<Bild borttagen av utrymmesskäl>
Bravo Marcus! Jag håller med dig.
Jag avskyr slentrianbilder där det enda man ser är fotografens avancerade brist på fantasi eller ett stadium av långt framskridet ointresse. Samma sak hände i en grupp som heter/hette "humor" där man bara fotograferade skyltar.
Man måste inte alltid visa en bild bara för att det är möjligt. Det kan lätt bli löjligt (där fick jag till ett rim minsann :)
 

janc

Aktiv medlem
Noterar att jag, utan en tanke på den här tråden, tog några bilder även den 13:e maj förra året. Men eftersom jag uppenbarligen i snart femton år missförstått syftet med tråden så låter jag dom vara kvar i arkivet och lutar mig tillbaka i väntan på ett flöde av inspirerande berättelser där jag kan ta del av vad som är godkända motiv.
 

janc

Aktiv medlem
12/5-21 Just idag funderar jag på hur ni tänker .....
Med tanke på hur länge du varit med i ”fotovärlden” är jag något förvånad över att du missat alla de som fotograferar utgående från ett intresse för ett specifikt ämne som t.ex tåg, bussar, bilar,motorcyklar, fåglar - eller blommor. Att den bild som togs för exakt ett år sedan då speglar det intresset - och inte vad JAG tycker är intressant - är väl rätt självklart?

Men som sagt, jag har uppenbart missförstått trådens syfte och då är det så.
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Som tur är har jag bara publicerat några enstaka bilder här som antagligen faller utanför ämnet för tråden. Men trots att jag troligen inte förstått vilka motiv som skall finnas här har jag näst intill varje dag tittat på vad som är nytt i denna tråd och systertråden ...tio år sedan med stor behållning. "Tagit del av men ej förstått" är väl det som gäller för mig därvidlag.

Några fler bilder kommer jag inte lägga ut men jag skall titta vidare och då se vad som egentligen skulle publicerats här.
 

Ingju

Aktiv medlem
12/5-21 Just idag funderar jag på hur ni veteraner tänker då ni år efter år presenterar en blomma?

Så här skrev jag då tråden startades 2006

Plocka fram "En" bild från samma datum tagen för exakt 1 år sedan och ladda upp här!
Kan bli ganska intressant och roligt!
..Eller?

Hela livet varenda dag kryllar av berättelser som är långt mer intressanta om ni vågar och använder fantasin en smula! Se det som en återblick i dagboken vetja. Engagera er i vad andra människor kan få för visuellt utbyte genom att följa tråden.. Mvh //Marcus trådskaparen

Ps. Fotografiet är inget snabbt medium. Så om bilden är er berättelse så arbeta med den med samma omsorg och kunskap som när ni skriver ett brev.

Visa bilaga 157054
Väldigt intressant: En gubbe med kamera; Mycket originellt på en fotosida.
 

CT-54

Aktiv medlem
15 maj 2020
Att en blomma slår ut är verkligen ingen liten eller obetydlig händelse (även om det kan tyckas så...). Att det dessutom blommar år efter år - trots allt! - ska vi väl vara glada för. Och även kunna dela med varandra, så jag tar risken ;):

Blommande backsippa (köpt!) på den lilla ängen i min trädgård...

200515.01.JPG

(Dessutom vore det väl tråkigt om denna långkörare till tråd "dör"...!)
 

janc

Aktiv medlem
15 maj 2020
Att en blomma slår ut är verkligen ingen liten eller obetydlig händelse (även om det kan tyckas så...). Att det dessutom blommar år efter år - trots allt! - ska vi väl vara glada för. Och även kunna dela med varandra, så jag tar risken ;):

Blommande backsippa (köpt!) på den lilla ängen i min trädgård...

Visa bilaga 157155

(Dessutom vore det väl tråkigt om denna långkörare till tråd "dör"...!)
Det är som du skriver absolut ingen obetydlig händelse. Vi har nog allt för ofta svårt att se det speciella och viktiga i det som är nära och vardagligt vilket istället upplevs som trivialt och "ospännande". Den dagen backsippan inte längre slår ut ligger vi verkligen, verkligen risigt till...

Hade först tänkt att dumpa den här tråden men du fick mig på andra tankar. Vi kan inte bara lägga ner efter 335 sidor så jag ska leta fram bilderna från förra året under veckan.
 

CT-54

Aktiv medlem
16 maj 2020
Katten har spelat en inte obetydlig roll i mänsklighetens historia. Även i vår tid lever den i stor utsträckning i sällskap med människan, ofta i en mycket nära relation.
Egen katt har jag inte, men denna stötte jag ihop med efter lite naturfoto vid Österån och den lilla byn Uljeshult på dagen för ett år sedan...

200516.05.JPG
 
Senast ändrad:

janc

Aktiv medlem
18 maj 2020

Coronasäker promenad längs Uppländsk grusväg. Ett av dessa parier med relativtogenomtränglig ”skräpnatur” som jag ofta fastnar för. Ingen natur att promenera i - betraktas från vägen

FS-idag-20-05-18.jpg
 

CT-54

Aktiv medlem
18 maj 2020
Naturreservatet Ettö vid Nissan har jag besökt många gånger genom åren. På dagen för ett år sedan såg jag där bland annat drillsnäppan på en sten en bit nedströms.
Inte ens med långa telet kom jag nära...

200518.01.JPG
 

janc

Aktiv medlem
19:e maj 2020

Samma tema som gårdagen. Tyvärr blir dessa vägar ofta väldigt ”knöliga” att använda för den som går eller cyklar därför att man vräker på grov beläggning som ska klara skogsmaskiner och timmerbilar - vilka ändå förvandlar vägen till lervälling..

FS-idag-20-05-19.jpg
 

mackan

Aktiv medlem
21/5-20
Chefsläkare Christina för för Covid 19 fick agera modell på Karolinska i Huddinge för en artikel om rådande situation.

0416-Stoppskylt-hander.jpg
 

Tims

Aktiv medlem
12/5-21 Just idag funderar jag på hur ni veteraner tänker då ni år efter år presenterar en blomma?

Så här skrev jag då tråden startades 2006

Plocka fram "En" bild från samma datum tagen för exakt 1 år sedan och ladda upp här!
Kan bli ganska intressant och roligt!
..Eller?

Hela livet varenda dag kryllar av berättelser som är långt mer intressanta om ni vågar och använder fantasin en smula! Se det som en återblick i dagboken vetja. Engagera er i vad andra människor kan få för visuellt utbyte genom att följa tråden.. Mvh //Marcus trådskaparen

Ps. Fotografiet är inget snabbt medium. Så om bilden är er berättelse så arbeta med den med samma omsorg och kunskap som när ni skriver ett brev.

Visa bilaga 157054
Jag förstår inte.
Jag plåtar i princip uteslutande flora och fåglar. 99%.
Jag visste inte det räknades som "fantasilöst" Om du tycker tråden är trist så behöver du väl inte besöka den?
 
ANNONS