Annons

På dagen för tio år sedan

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Sedan länge tillbaks finns ju tråden "På dagen för ett år sedan". Idag konstaterade jag att mitt arkiv i Lightroom sträcker sig tillbaks till 2005, så jag tänkte att vi kan ta det ett steg längre och visa bilder vi tog idag, fast för tio år sedan :)

Här är tre bilder jag tog strax utanför Uppsala den 16 oktober 2005 när jag höll på att testa den då helt nya Canon Eos 5D.

Jag lägger också upp alla mina bilder i ett album på Flickr om någon mot förmodan vill se dem i stort format: https://www.flickr.com/gp/aferiksson/6bfW9Y
.
 

Bilagor

Tomasz

Aktiv medlem
Ett öde vandrarhem i Norge, på dagen för tio år sedan. Jag hade jobbat till sent på kvällen och såg fram emot en hotellbar, ett varmt bad och en skön säng....

Som synes hade ingen berättat för mig hur jag skulle bo, jag tror att det var ett före detta sjukhus, och jag var den ende som bodde där den natten. Personalen gick hem när jag fått nyckeln och instruktioner för frukost.

Det kom inga spöken under natten som tur var, men jag har aldrig varit i Norge sedan dess.
 

Bilagor

janc

Aktiv medlem
2:a oktober 2010. Födelsedagsfirande i Stockholm. (Den där typen av bilder man aldrig förstår varför man tog...)

FS-idag-10-10-02.jpg
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Bilden är tio år gammal, men anslaget är från 1957. Det var en annan syn på hur hushållssysslor skulle fördelas på den tiden.
Lakansträckaren Pandor
2625586C-9969-4E4F-9C98-99EC51F07CC6.jpeg

PS. Anslaget satt alltså på väggen i tvättstugan i vår BRF fortfarande för tio år sedan.
 
Senast ändrad:
ANNONS