Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
P4 eller athlon 64?
- Trådstartare ohls
- Start datum
maerklund
Aktiv medlem
Nu pratar ju inte Aron om att sätta in processorer med högre effekt.
Han säger att för en viss given effektutveckling så klarar man sig med mindre kylning om processorn accepterar en högre arbetstemperatur.
Känns helt logiskt tycker jag!
Vem vet, Martin, Aron kanske är chef över hårdvaruutvecklarna nuförtiden;-)
Han säger att för en viss given effektutveckling så klarar man sig med mindre kylning om processorn accepterar en högre arbetstemperatur.
Känns helt logiskt tycker jag!
Vem vet, Martin, Aron kanske är chef över hårdvaruutvecklarna nuförtiden;-)
forry4U
Aktiv medlem
Re: Re: Re: P4 eller athlon 64?
Kör hårt
Jag kör själv den uppsättningen och är helnöjd, byggde min burk i vår och den är snabb och stabil.
Kasta bort Pentiums originalfläkt och sätt dit en Artic Cooling, du kommer inte att ångra det, suveränt tyst tempreglerad fläkt.
/Göran
bjanha skrev:
Såhär ser min blivande konfiguration ut:
ABIT IC7-MAX3
Intel Pentium 4 Northwood-C 3.0GHz Socket 478 800MHz
Corsair DDR 3200 RAM 1GB
/bjanha
Kör hårt
Jag kör själv den uppsättningen och är helnöjd, byggde min burk i vår och den är snabb och stabil.
Kasta bort Pentiums originalfläkt och sätt dit en Artic Cooling, du kommer inte att ångra det, suveränt tyst tempreglerad fläkt.
/Göran
bjanha
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: P4 eller athlon 64?
Phew, det låter ju kanon. Då är jag inte helt fel ute m a o. Att införskaffa en tystare fläkt är redan inplanerat. Målet är att få en så tyst dator att jag inte ens vet att den är på.
forry4U skrev:
Phew, det låter ju kanon. Då är jag inte helt fel ute m a o. Att införskaffa en tystare fläkt är redan inplanerat. Målet är att få en så tyst dator att jag inte ens vet att den är på.
henab
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: P4 eller athlon 64?
Hm. Om tystnad är högprioriterat vill du ha en athlon 64 plus ett moderkort som stödjer cool'n'quiet (tyvärr gör inte alla det). Då kan cpufläkten ofta stå helt still vid låg belastning.
Att du ska välja ett grafikkort utan fläkt är väl rätt självklart, dom fläktarna brukar vara högljudda med ettrigt ljud.
Samsung Spinpoint är nog dagens tystaste 3.5"-diskar (Tyvärr är nyare seagate inte alls lika tysta som gamla). Häng sen upp den i nån gummianordning typ no-vibes också.
Sen ett nätagg, det finns gott om val där. Kolla recensioner på silentpcreview.
Ett hett rekommenderat tips är silentpcreview.com (Och deras rekommenderade prylar). De är smått fanatiska när det gället att få tyst på datorer och har stenkoll.
bjanha skrev:
Hm. Om tystnad är högprioriterat vill du ha en athlon 64 plus ett moderkort som stödjer cool'n'quiet (tyvärr gör inte alla det). Då kan cpufläkten ofta stå helt still vid låg belastning.
Att du ska välja ett grafikkort utan fläkt är väl rätt självklart, dom fläktarna brukar vara högljudda med ettrigt ljud.
Samsung Spinpoint är nog dagens tystaste 3.5"-diskar (Tyvärr är nyare seagate inte alls lika tysta som gamla). Häng sen upp den i nån gummianordning typ no-vibes också.
Sen ett nätagg, det finns gott om val där. Kolla recensioner på silentpcreview.
Ett hett rekommenderat tips är silentpcreview.com (Och deras rekommenderade prylar). De är smått fanatiska när det gället att få tyst på datorer och har stenkoll.
mill
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: P4 eller athlon 64?
agree.
henab skrev:
agree.