Annons

Passar objektiven??

Produkter
(logga in för att koppla)

Miss_SuzieQ

Ny medlem
Har en canon EOS 500 systemkamera och har tänkt att uppgradera mig till en digitalsystemkamera. Har då tänkt att köpa en canon EOS 400D och undrara nu om mina gamla objektiv till EOS 500:an passar på en digitalsystemkamera EOS 400D?? Någon som kan hjälpa mig med detta? Är inte så väldigt duktig på vad som passar till vad men har hört att EOS gamla systemkamera objektiv ska passa till EOS ny digitlasystemkameror. Är tacksam om någon kan detta och kan tala om för mig hur det ligger till.

xoxo// Miss SuzieQ

Ja de passar. Canonoptik ska fungera normalt. På äldre pirater (Sigma) kan autofokus krångla. Du får en beskärning av bildvinkeln med 1,6x eftersom 400D inte har lika stor sensor som en filmruta. T.ex. så blir en 50mm som om du använt 80mm på din EOS 500.

Senast ändrad:
paco skrev:
Ja de passar. Canonoptik ska fungera normalt. På äldre pirater (Sigma) kan autofokus krångla. Du får en beskärning av bildvinkeln med 1,6x eftersom 400D inte har lika stor sensor som en filmruta. T.ex. så blir en 50mm som om du använt 80mm på din EOS 500.

Tack så mycket för din hjälp.

ANNONS