Micos
Aktiv medlem
Tjaa..jag har funderat på att köpa en nikon speedlight sb-28 ! Jag tänkte bara höra om någon vet om det är pc-uttag på den ? Mvh Mike www.micos.fotosidan.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är den lilla runda tvåpoliga standardkontakten som använts i minst ett halvsekel för att ansluta blixtar till kameror. På SB-28 kan kontakten, om jag förstått min manual rätt, användas både för att koppla in ytterligare blixtar och för att koppla in SB-28an till kameror med PC-kontakt.Helgesson skrev:
Då kommer ju följdfrågan....Vadå PC-uttag??
Du har ju en Vivitar 283, det är ju en klassikerHelgesson skrev:
/En som aldrig har ägt en blixt värd namnet.
Jag hittar inte skjutmåttet så jag kan bara grovt uppskatta kontakten till 3 mm. Det är en hona.Micos skrev:
vet någon vad det är för storlek på pcuttaget på speedlighten ? stereoplugg ? 3,5mm ? 2,8mm ? :O
jimh skrev:
Det är den lilla runda tvåpoliga standardkontakten som använts i minst ett halvsekel för att ansluta blixtar till kameror. På SB-28 kan kontakten, om jag förstått min manual rätt, användas både för att koppla in ytterligare blixtar och för att koppla in SB-28an till kameror med PC-kontakt.
Du har ju en Vivitar 283, det är ju en klassiker![]()
Ajdå, jag spanade visst i fel profilHelgesson skrev:
Hörru...Jimmpa...Vivitar 283???
Nu haru nog varit och luktat i burken!
jimh skrev:
Ajdå, jag spanade visst i fel profil![]()