Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PCMCIA-läsare, erfarenheter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Avslutat medlemskap
Skribent
Sådärja, då har jag äntligen skaffat en bärbar dator. Nu tänkte jag bara inhandla ett PCMCIA-kort för CF-korten. Någon som vet hur mycket snabbare det blir med ett lite dyrare kort typ Delkin Pro CardBus? Blir det plågsamt långsamt med ett standardkort? Det skiljer ju ändå ett par hundralappar.

Nu när det äntligen finns fungerande drivisar till den för Mac OS X så kan jag rekommendera den Delkin-produkt du länkar till. Jag hade en liggande i flera månader men med endast beta-drivrutiner som krävde omstart varje gång man stoppade i ett kort så var det värdelöst. Nu har den en given plats i väskan. Används tillsammans med en alu powerbook G4.

Johan A skrev:
Nu när det äntligen finns fungerande drivisar till den för Mac OS X så kan jag rekommendera den Delkin-produkt du länkar till. Jag hade en liggande i flera månader men med endast beta-drivrutiner som krävde omstart varje gång man stoppade i ett kort så var det värdelöst. Nu har den en given plats i väskan. Används tillsammans med en alu powerbook G4.
Låter bra. Tackar.

Intressant! Var kan man köpa Delkin Pro CardBus?

mvh
J

Sorry såg imte att länken gick till Zebra Media. Men nu vet jag

J

Senast ändrad:
FYI: Jag beställde läsaren igår och den kom idag, snabbt jobbat av Zebramedia. Den funkar mycket bra och det går snabbt. Dessutom kan den sitta i PCMCIA-uttaget när den inte används, så slarvar jag inte bort den.
Rekommenderas.

Sticker den ut ur datorn när den inte används? Kan man sätta i och ta ur kortet när adaptern sitter i datorn?

Nej, den försvinner in helt i sloten.. Inte som nätverkskort etc. som har en liten låda utanpå.

Därför kan man inte heller plocka ut kortet när den sitter i. Men det är inte så omständigt att trycka på slot-knappen och skjuta ut kortet.

Löjligt snabbt är det.... t.o.m. snabbare än min externa FW-läsare till min stationära.

15 minuter tar det att tömma en full 4GB microdrive.

Canonliza skrev:
Sticker den ut ur datorn när den inte används? Kan man sätta i och ta ur kortet när adaptern sitter i datorn?
Så här ser det ut:
CF-kortet monteras i hållaren och förs sedan in i uttaget.

Bilagor

• pcmcia.jpg
    pcmcia.jpg
    25.3 KB · Visningar: 72
ANNONS
Götaplatsens Foto