Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pengar, pengar, pengar
- Trådstartare LasseL
- Start datum
mannbro
Aktiv medlem
Anders Östberg
Guest
Om "obegränsat" verkligen gällde så är det väl bara att ta en eller två av varje ur katalogen...
..hur jag sedan skulle få tid att använda allt är en annan sak.
..hur jag sedan skulle få tid att använda allt är en annan sak.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Det vore väl att hela tiden uppdatera och slumpa bort grejerna.
Pengarna man får för sina sålda prylar går såklart till Frälsningsarmen goda gärningar.
MVH Niclas,
Pengarna man får för sina sålda prylar går såklart till Frälsningsarmen goda gärningar.
MVH Niclas,
Caffe
Aktiv medlem
Om vi ska hålla oss från att säga "allt" så...
Först kompletterar vi nuvarande utrustningen..
10-22 EF-S
Batterigrepp
Sigma 300-800
Sedan leker vi proffs och köper en
Canon EOS D1s MkII
och ett av varje av följande
15 2.8 Fisheye
16-35 2.8 L
24-70 2.8 L
70-200 2.8 IS L
Canon EF 600/4 L IS USM
Två stycken Elinchrom Blixtpaket RX 1200
+ filter till alla, batterier, putsdukar, väskor stativ m.m.
Ja, tack!
Sedan en digital bladare bara för att det är ballt. Och så en King Cab Big King för att frakta allt.
Först kompletterar vi nuvarande utrustningen..
10-22 EF-S
Batterigrepp
Sigma 300-800
Sedan leker vi proffs och köper en
Canon EOS D1s MkII
och ett av varje av följande
15 2.8 Fisheye
16-35 2.8 L
24-70 2.8 L
70-200 2.8 IS L
Canon EF 600/4 L IS USM
Två stycken Elinchrom Blixtpaket RX 1200
+ filter till alla, batterier, putsdukar, väskor stativ m.m.
Ja, tack!
Sedan en digital bladare bara för att det är ballt. Och så en King Cab Big King för att frakta allt.
lottawe
Aktiv medlem
Som skapligt ekonomisk skulle jag inte köpa en pryl mer än jag behövde. Pengarna skulle säkert kunna komma till användning på andra sätt så jag behåller det jag har till det (eller jag) dör
Men en storformatare skulle jag nog ändå behöva vid lite eftertanke.. och kanske ett bra undervattenshus också.. och ett kolfiberstativ.. och en personligt designad, rymlig och bekväm rygga att ha grejerna i..
Men en storformatare skulle jag nog ändå behöva vid lite eftertanke.. och kanske ett bra undervattenshus också.. och ett kolfiberstativ.. och en personligt designad, rymlig och bekväm rygga att ha grejerna i..
Chasid
Aktiv medlem
LasseL skrev:
Om du hade obegränsat för pengar och skulle köpa en komplett fotoutrustning, vad skulle du köpa?
En Konica T3 som jag skulle låta bygga om till digitalkamera a la Leica R9 med normal-, vidvinkel- och teleobjektiv samt en Fiat UNO att frakta utrustningen i!
Eveningstar
Aktiv medlem
Att få vara glad och lycklig hade inte suttit helt fel.
.Z.
Aktiv medlem
Köpa in sig hos alla tillverkare & plocka det bästa av alla kanskeArleklint skrev:
Jag skulle nog köpa in mig i Nikon och styra produktutvecklingen lite![]()
//Larsa
Vevo
Aktiv medlem
Jasså, är du inte nöjd med D2X. Vad är det du saknar i så fall? Bättre färgåtergivning och dynamiskt omfång? Eller mindre brus. Ja fyll på Janne, Nikon kanske är lyhörda idag ;0)) eftersom tråden handlar lite om - OM.Arleklint skrev:
Jag skulle nog köpa in mig i Nikon och styra produktutvecklingen lite![]()
mvh/Ove
Vevo
Aktiv medlem
Själv skulle jag köpa en ny bil, En ny bärbar dator till grabben som ska börja plugga IT och programering (så jag får ha den här datorn i fred ;0))
Kamerautrustning, ja det får nog bli något jag kommer på att jag behöver om situationen uppstår.
D v s, det finns inget på önskelista just nu. Men om man får fundera en stund så kan man nog förköpa sig ;0))
mvh/Ove
Kamerautrustning, ja det får nog bli något jag kommer på att jag behöver om situationen uppstår.
D v s, det finns inget på önskelista just nu. Men om man får fundera en stund så kan man nog förköpa sig ;0))
mvh/Ove
Tobiasl
Aktiv medlem
Mellanformatare med digitalt bakstycke+ett gäng objektiv.
Men det ultimata "tillbehöret" vore en assistent/bärare (med betoning på det sistnämnda), mest för att det skulle bli jobbigt att själv bära runt på alla grejer.
Faktum är att jag redan nu tycker det är tråkigt att bära runt på min ryggsäck och då har jag en rätt normal utrustning.
Men det ultimata "tillbehöret" vore en assistent/bärare (med betoning på det sistnämnda), mest för att det skulle bli jobbigt att själv bära runt på alla grejer.
Faktum är att jag redan nu tycker det är tråkigt att bära runt på min ryggsäck och då har jag en rätt normal utrustning.