Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Penselkanten försvinner...suck

Produkter
(logga in för att koppla)

parens

Aktiv medlem
Hejsan

Jag blir så less...
Jag förstår inte vad som hände, men ibland så försvinner den vita kanten på verktygen som gör att jag vet hur stora de är.
Exempel, jag ska klona, men jag vet inte hur stor min klonstämpel är. Vet nån var jag ställer tillbaka så att jag kan se den igen.

tackar

Jag är inte riktigt säker på att jag förstår hur du menar, men testa att kika lite under inställningarna (ctrl+K) och fliken Display & Cursors. Där kan man ändra utseendet på hur verktygen ser ut när man jobbar...

Låter du den vara inställd på Precise så kan du växla mellan "storleken på verktyget" och "exakt pixel" med hjälp av Caps lock. Mycket användbart.

mvh Andre

Där har vi svaret....

Nu begriper jag varför den försvinner ibland utan att jag tycker att jag inte har gjort ett skit. Jag har kommit åt caps lock....jag har sett gud..

tackar igen

Haha!! Alla är vi där då och då... :D vet inte hur många gånger jag har svurit innan jag kommer på att caps är intryckt ;)

/K =)

ANNONS
Götaplatsens Foto