Annons

Pentax över axeln

quarc

Aktiv medlem
Fina bilder.

Jag skickar med en bild från igår också. Kanske ingen Pentax över axeln bild eftersom jag åkte på fotoresa till Gävle där de hade alla sina ånglok igång. Men den här bilden är inte tagen med någon av mina K-7 utan av min 'gamla' K20 som jag nu byggt om till ren manuell och svart/vit kamera. Jag har i annan tråd berättat om hur jag byggt egen mattskiva t.ex. Så denna kamera, försedd med ett M28/2.8 fick hänga med över axeln på fototuren, och det slutade med att de flesta bilderna faktiskt togs med den kameran. Endast JPG och filter i kameran, andast aningen justerade i LR efteråt.
 

Bilagor

quarc

Aktiv medlem
Här några från kvällens skörd. Blev rätt mörkt, men K-7 levererade bra bilder tycker jag, åtminstone för mindre format. Alla är JPG direkt ur kameran (endast nerskalat) vilket jag testade ikväll. Slog även på C/A och distortionskorrigering, samt skugglättning. Det klarade kameran av att processa snabbt. Sedan ställde jag även in retro, med ram på bilderna, då tog det kameran 5-6 sekunder att processa varje bild, men jag tycker resultatet var värt väntan.
 

Bilagor

Senast ändrad:
ANNONS