Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax över axeln

quarc

Aktiv medlem
Peter, du har ju haft din K-5 ett tag nu hur tycker du den verkar vara på basiso? När Nikon kom med sin D300 var det ju en del gnylande över att den gamla D200 gav renare bildfiler på basiso.
Man hade alltså offrat lite av kvaliteten på basiso för att vässa den på höga iso.

Micke.
Jag måste erkänna att det inte blivit så mycket basIOS ännu då jag tyvärr inte bor i ett basISOland :) Men de få bilder som det blivit ser bra ut och jag får lite samma känsla med bättre färger som man får med t.ex. D700. Om man tittar på uppmätta värden är ju dynamiken som bäst vid ISO 80, men det har jag inte fotat på ännu, tror det lägsta jag varit nere på är ISO 200.
 

Lawson

Aktiv medlem
Jag måste erkänna att det inte blivit så mycket basIOS ännu då jag tyvärr inte bor i ett basISOland :) Men de få bilder som det blivit ser bra ut och jag får lite samma känsla med bättre färger som man får med t.ex. D700. Om man tittar på uppmätta värden är ju dynamiken som bäst vid ISO 80, men det har jag inte fotat på ännu, tror det lägsta jag varit nere på är ISO 200.
Ok! Låter ju bra.

Micke.
 

x-country

Aktiv medlem
Tack tack. Men du har faktiskt inspirera mig med dina fina och återkommande fågelbilder. Jag använde DA* 55 när jag tog dessa.
 

holmbo

Aktiv medlem
Tack tack. Men du har faktiskt inspirera mig med dina fina och återkommande fågelbilder. Jag använde DA* 55 när jag tog dessa.
Dom orden värmde. Lite mer inspiration kanske. Stackars Malte som fått en varinfektion på nosen är kanske inte så inspirerad.

//Lars
 

Bilagor

ANNONS