Annons

Pentax över axeln

quarc

Aktiv medlem
Jag hann inte upp på Skansen i år. Fina bilder. Bilden på Mackan är ju hur skön som helst :)
 

Bellis

Aktiv medlem
Bokmärker, vilken härlig tråd! Ska köpa systemkamera så fort jag får råd och är i valet o kvalet mellan penatx och sony (hehe, inser vad ni rekomenderar...)
 

quarc

Aktiv medlem
Bokmärker, vilken härlig tråd! Ska köpa systemkamera så fort jag får råd och är i valet o kvalet mellan penatx och sony (hehe, inser vad ni rekomenderar...)
Skall du bara köpa systemkamera så spelar märket ingen roll, känn efter att kameran känns rätt i handen bara. Det är om du börjar titta på lite bättre objektiv (och till rimliga priser) som valen snävas till. Man brukar säga att första systemkameran inte är så noga, det är först när du använt den ett tag som du kommer veta vad du vill ha. Köper du Pentax kommer du i alla fall inte sakna funktionalitet, däremot kommer du kanske känna dig lite ensam på stan, vi är ganska få som kör Pentax :)

Här några bilder från senaste dagarna (Pentax i båten).
 

Bilagor

quarc

Aktiv medlem
Några pippi från Gotland. K7/DA300 med axelstativ (bra combo) ;-)
Den sista, en morkulla (DA300 fri hand från TV-soffan).

//Lars
Såg en morkulla som flög i skymningen härom kvällen. Att lyckas fånga en på bild är mycket imponerande. Jag blev faktiskt skrämd av en Scolopax Rusticola som liten, så det är en fågel jag minns :) Jag hade hittat ett bo med ägg i skogen. Varje gång jag gick förbi tittade jag till det, utan att gå så nära förstås. En dag kunde jag inte se äggen så jag gick lite närmare. Det såg ut som om en barkbit trillat ner över äggen. Jag gick närmare och hann komma riktigt nära innan jag insåg att barkbiten levde :) Då blev jag rädd, mest för att jag var rädd att skrämma den tror jag, men också för att en barkbit plötsligt fick ögon :)
 

holmbo

Aktiv medlem
Såg en morkulla som flög i skymningen härom kvällen. Att lyckas fånga en på bild är mycket imponerande. Jag blev faktiskt skrämd av en Scolopax Rusticola som liten, så det är en fågel jag minns :) Jag hade hittat ett bo med ägg i skogen. Varje gång jag gick förbi tittade jag till det, utan att gå så nära förstås. En dag kunde jag inte se äggen så jag gick lite närmare. Det såg ut som om en barkbit trillat ner över äggen. Jag gick närmare och hann komma riktigt nära innan jag insåg att barkbiten levde :) Då blev jag rädd, mest för att jag var rädd att skrämma den tror jag, men också för att en barkbit plötsligt fick ögon :)
Jag hade ju lite tur. Satt och såg på TV på kvällen när den landade på vår grindportal. Den flyger sin rutt över tomten varje kväll, så jag skall försöka få den på bild mot kvällshimlen. Jag har också lyckats skrämma upp den (eller om det var den som skrämde mig) från boet en gång. Dom ligger ju kvar tills man nästan kliver på dom. Dom litar på sin maskeringsdräckt.

Lite nya bilder från senaste dagarna, genomgående DA300:

//Lars
 

Bilagor

lunma

Aktiv medlem
Jag tror att Stockholmarna har tagit semester, det är inte varje dag som det är så här tomt vid Flemingsberg på morgonen (tisdags kl 09.00)

/Mats
 

Bilagor

holmbo

Aktiv medlem
Gick in för att testa DA300 vid närgränsen 1,4 meter (eller näst intill), perfekt för fjärilsfotografering. Svartfläckig blåvinge parning, svartfläckig och violett blåvinge parning!!?, nässelfjäril, apollofjäril samt sist men inte minst hagtornsfjäril. Dom tre sista hel obeskurna.

//Lars
 

Bilagor

ANNONS