Gutta
Aktiv medlem
Gutta skrev:
Jag testade att lägga till en bild i taget tom...och med ledning av hur lång tid det tog för antalet bilder precis innan jag la till nästa så tror jag att jag väntat tillräckligt länge...Vad som var än mer irriterande var att man med tex 13 bilder någon gång faktiskt fick ett resultat men då hade ps helt sonika hoppat över blandningen och presenterade en bild med oblandade skarvar...som exempel då alltså...det känns helt enkelt buggigt...i cs2 var det än värre så jag ärinte överraskad om jag säger så...men jag gör kanske fel eller så har jag bara otur?! :-|
När ps hänger sig så får jag en dialogruta som säger att minnet inte räcker till...men andra ggr räckder det alltså men någon blandning blir inte gjord... Men som sagt det är kanske handhavandefel... Annars håller jag med om att ps är riktigt bra när det väl fungerar(för mig). Panoramorna blir riktigt bra och man behöver inte göra särskilt mycket själv...
Jag har nu forskat lite i mitt problem och tänkte jag skulle berätta hur det gick för framtida användare som råkar ut för samma öde...
Jag TROR att det berodde på mina inställningar med historyn. Man kan ju som bekant välja hur många åtgärder tillbaka man vill spara i historyn och det verkar som PS egentligen gör stitchning i form av ett skript eller vad man ska säga... Alltså ps använder sina egna kommandon på ett sådant sätt som jag som användare också skulle kunna göra. Har man då många nivåer i historyn så räcker till slut inte minnet till. Helt säker på att det var detta som var problemet kan man ju förstås inte vara (kör win) men eftersom det nu funkar med de panoraman jag haft problem med innan så är det väl rimligt att anta att historyn var problemet...