Advertisement

Annons

Photoshop 6.0 vs CS

Produkter
(logga in för att koppla)

R.Hammar

Aktiv medlem
Jag har försökt ta reda på vad det är för skillnader mellan 6.0 vs CS men hittar inte direkt någon information om det. Med detta inlägg hoppas jag någon kan tala om vad det är för skillnad mellan dess två olika versionerna.

Om det är någon skillnad mellan dessa versioner är det då värt att göra en uppgradering?

Tack på förhand för ditt svar!

det är en enorm skillnad.
det är så mycket skillnader att jag inte kommer ihåg allt.
det är till 100% klart värt att uppgradera om möjlighet finnes.
jag skulle personligen aldrig nånsin vilja gå tillbaka till sexan då bla. plåster- och lagningsverktygen helt förändrat och förenklat mitt jobb.

Jag kan bara instämma. Själv jobbar jag en del i 7:an och var idag på seminarium som Adobe arrangerade. Ganska ruggigt så mycket som förändrats. Jag blev imponerad av lagningsverktyget, något som du, Christel, ju redan konstaterat.

Ska du köpa så kan du ju alltid på något sätt leta reda på en gammal licens. Jag vet inte villkoren för köp/uppgradering av "bara" PS, men du betalar uppgraderingspris för CS Suite bara du har en gammal PS-licens. Det räcker att licensen är version 1.x.

Tack Christel och Lars. Jag har PS 6.0 och förhoppningsvis ska det gå att uppgradera från den till CS, är inte säker.

Jag var inne på Kelko för att se om det fanns alternativ till Adobes shop och fann då att pcaction säljer samma produkt till nästan en tusenlapp billigare. http://www.pcaction.se/?94072.2

Uppgradera från 6.0 till CS

Vilket är det enklaste samt billigaste sättet att uppgradera från 6.0 till CS ?

Är det någon som har koll på det?

/Pingo

Jag har precis beställt en uppgradering från PCaction för 1838 kr. Och nu hoppas jag att det ska fungera.

Har du hittat information om, att det går att gå från 6.0 till CS, utan att passera 7.0?

/Pingo

Nej, jag har inte hittat någon information om det. Men när jag väl har produkten i hand så innan jag öppnar den så får jag nog vara på min vakt.

Jag har fått ett svar från pcaction:

Hejsan Robert!

Ja det kan du, CS står ju för Creative Suite det är namnet på det stora paketet som Adobe har.
Denna produkt ingår där.

Mvh

//:Örjan

ANNONS
Götaplatsens Foto