Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
46,8.
Dell 9150.

Adobe Photoshop Version: 9.0.1 (9.0.1x294)
Operating System: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 2
System architecture: Intel CPU Family:15, Model:6, Stepping:4 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2, HyperThreading
Physical processor count: 1
Logical processor count: 2
Processor speed: 3192 MHz
Built-in memory: 2046 MB
Free memory: 1529 MB
Memory available to Photoshop: 1762 MB
Memory used by Photoshop: 50 %
Image cache levels: 6
 
Zalman processorkylning 8000 inte bra

Jag har varmt på sommaren i datorrummet och när det är normal temperatur omkring 20 grader kan jag köra min AMD64 x2 4200+ med 10% överklockning och inte komma över 50 grader i den.
Men i denna härliga brittsommar får jag dra ner speeden.

Köpte därför ett Zalman 8000 kylpaket för processorn men det visade sig att den blev varmare med det än AMD-originalet så jag monterade tillbaks originalet.

Är det någon som fått lägre processortemperatur med en annan kylning än originalet?

Glöm heller inte att göra 30 dagars provinstallation av Diskeepers bästa PRO defragmenterare som automatiskt och konstant håller datorns diskar helt defragmentfria och optimerade. Den gör mycket till att öka speeden i datorn. Många av er som får långa tider på skorpantestet hänger säkert ihop med att ni har ett ormbo av fragment i datorn.

www.diskeeper.com
/
 
Nej men om du som jag har cirka 15000 bilder i datorn och hela fotoalbumet är fragmenterat och dessutom alla system- och programfiler så får du I PRAKTIKEN en långsammare dator.

Jag är bl.a. datalärare på Seniornet och jag kan bara konstatera hur enormt igengeggade datorer de flesta har. Senast igår hjälpte jag en vän vars dator fick gå hela natten med Diskeper PRO (som är 5 gånger snabbare än den inbyggda) för att få ordning på systemet.
Ska Bridge fungera bra är ett rent system en nödvändighet.
 
Jerry Gladh skrev:
Finns tidigare i tråden men vet att någon här har den senaste Intel Mac Pro och det ska bli skoj att jämföra.

Resultatet påverkas heller inte av hur många program som är eller har varit öppna.

Jerry

Nu så.... Körde testet på den äldre versionen (CS1) Tidsåtgången blev ganska exakt 30 sekunder.

MacPro, 2st.Xeon-64bit dual core, L2:4x2MB, 1GB RAM.

Jag får visst peta i två 3,0:eek:r om jag ska komma ner i dina siffror Jerry... hehe... Jag återkommer ;o)

Mvh /Peter
 
34,8

Gjorde 2 tester!....ett med alla de ordinära tjänsterna igång...AVG antivirus etc...fick då 39,1.
Vidare i test nr 2 så stängde jag av alla aotostartprogram och fick 34,8.

Prosessor AMD ATHLON 64 X2 4200+
Minnen KVR400X64C3A/1G 4 St
Moderkort Asus A8 N-E
Hårddiskar MAXTOR DIAMONDMAX 10 300GB 7200RPM SATA/300 16MB (3St)

Obs!Har tilldelat mer minne till CS2 genom boot.ini och har genom det 2657mb minne och resten till Xp.

Ha det gött!
 
100,2 sek första med diverse processer igång, 72,9 sek andra gången, då enbart PS igång, samt att jag optimerat minnet...


P4 3,0GHz
1024 Mb ram
100Gb HD 5400
(Bärbar dator)
 
64 s.

P4 3Ghz
1024 Mb ram
160Gb HD
Win SP2
Dell Dimension 5150

Går nog snabbare om man stänger ner virusprogrammet och lite annat.
 
64 s.

P4 3Ghz
1024 Mb ram
160Gb HD
Win SP2
PSCS2
Dell Dimension 5150

Går nog snabbare om man stänger ner virusprogrammet och lite annat.
 
Nya datorn helt utan optimering av prestandan: 49,4 sek

Intel Core 2 Duo E6600
Asrock ConRoeXFire-eSATA2 moderkort
2 GB DDR2 667
500GB S-ATA2 Raid

Win XP Pro SP2
PS CS2
 

Bilagor

  • ps-test1.jpg
    ps-test1.jpg
    18.2 KB · Visningar: 631
Re: Är min långsammast?

jonase skrev:
350 s med min gamla hederliga dell inspiron 4100 med p3 på 1,3 mhz och 512 i minne.

tyckt att det varit segjobbat ett tag så det är nog dax att köpa nytt för att få fart på mörkrummet!

/Jonas

Har ett gammalt ihop plock.

Celeron 700mzh
768 ram ca 130mzh
INGET grafikkort.

355 sek.

YEAH!
 
Precis som flera andra är jag inne på att ett sånt här test är ganska meningslöst. Jag testade på min PowerMac G5 2x2,3GHz/2,5 Gig RAM/CS 2 i lite olika situationer och fick värden mellan 61,5 sekunder och 40,2 sekunder. Segast gick det när jag samtidigt körde ett par filmer i bakgrunden (en mpg och en avi - båda i fullstorlek), samt hade webbläsare med Flashsida igång. Snabbast gick det när jag startade om och körde testet innan jag gjorde något annat.

60 sekunder är ju femtio procent mer än 40 sekunder - ganska stor spännvidd för att ens ge en fingervisning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS