Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Piratbatterier till systemkamera
- Trådstartare Linbacker
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Ja, det kan man. Möjligen (men det är jag inte alls säker på) kan det vara så att 150-kronorsbatterierna har lite kortare livslängd, alltså klarar färre laddningscykler utan att bli sämre, men skillnaden är knappast så stor att det lönar sig att betala tre ller fyra gånger så mycket för orginalbatterier.
Rawshooter
Aktiv medlem
Ansmann batteri laddar inte i Nikons originalladdare.
Miklen
Avslutat medlemskap
Har använt batterier från både kaffebrus.com och 24.se av olika märken i min 400D. Använder nu ett 1600mah batteri från kaffebrus te min 50d från kaffebrus som kostar en fjärdedel av canons.. Har inte haft några som helst problem me varken kvalitet på konstruktionen,laddning eller livslängd.
greggan
Aktiv medlem
Gjorde en liten test mellan Orginal nikon och 2 olika piratbatterier för ett tag sedan.
Förvisso är det ingen långtidstest men ändå :0)
Testet hittas här!
Förvisso är det ingen långtidstest men ändå :0)
Testet hittas här!
ErlandH
Aktiv medlem
Tack för testet! Det visar ungefär vad jag hade gissat (dvs det är ingen större skillnad) men trevligt att se att det stämmer.
Skulle vara intessant att se en ny mätning efter ett par hundra cykler -- jag misstänker nämligen att eventuell kvalitetsskillnad visar sig i livslängden.
Skulle vara intessant att se en ny mätning efter ett par hundra cykler -- jag misstänker nämligen att eventuell kvalitetsskillnad visar sig i livslängden.
KGS
Aktiv medlem
Till min D7D har jag haft två original och två pirat i flera år (några av dem har hängt med ända sedan min A1:a. Det första batteriet som dog var ett pirat och det efter ett par år och mååååånga cykler, de övriga fungerar utmärkt. Prisskillnaden var sådan att jag fick tre eller fyra piratbatterier för samma pengar som ETT original kostade. Inga problem med att de skulle fungera sämre, eller bevare mig väl, läcka.
Har någon hittat piratbatterier till Sony A700´s batteri? Tror det är samma som till A200 o A350 (NP-FM500H)?
Har någon hittat piratbatterier till Sony A700´s batteri? Tror det är samma som till A200 o A350 (NP-FM500H)?
skogsbaronen
Aktiv medlem
Det jag HAR HÖRT här på forumet, är att vissa billiga piretbatterier saknar överhettningsskydd. Skulle det ske någon slags kortslutning i batteriet så kan det gå lite illa.
Kanske är det därför det inte laddar i din laddare, Rawshooter?
Är väl ingen fara så länge man har kameran i handen, men står den ensam i studion med batteriet i kanske det kan gå fel.
Kanske är det därför det inte laddar i din laddare, Rawshooter?
Är väl ingen fara så länge man har kameran i handen, men står den ensam i studion med batteriet i kanske det kan gå fel.
xrp
Aktiv medlem
Till min D7D har jag haft två original och två pirat i flera år (några av dem har hängt med ända sedan min A1:a. Det första batteriet som dog var ett pirat och det efter ett par år och mååååånga cykler, de övriga fungerar utmärkt. Prisskillnaden var sådan att jag fick tre eller fyra piratbatterier för samma pengar som ETT original kostade. Inga problem med att de skulle fungera sämre, eller bevare mig väl, läcka.
Jag har två original och två pirat av samma modell som KGS till min A2:a. Bägge fyra fungerar utmärkt, och trots att de är över 4 år gamla märker jag ingen skillnad mot när de var nya.
Det är tom. så att jag blev förvånad när jag för några veckor sedan tog en titt på dem och insåg att det ena paret inte var Minolta original - de har fungerat så lika att jag glömt bort att två var pirat...
Men det kan ju säkert skilja mellan pirat och pirat också, vissa är bara lite billigare medan andra är mycket biligare. Det återspeglar sig säkert i kvalité och funktion på något sätt.
Det jag kan tänka mig att oroa mig lite över är dessa återkommande rapporter om att batterier till mobiler och bärbara datorer "plötsligt fattar eld" eller "exploderar" helt spontant. Nu står det ju iofs. oftast i kvällstidningarna, men det tycks ju ändå ha hänt någon gång - men då alltid mer piratbatterier enligt tillverkaren.
greggan
Aktiv medlem
Inte bara pirat :0)
Sony tvingas återkalla batterier än en gång
Apple återkallar batterier
Å många fler!
Å andra sidan så har vi väl aldrig sett "Pirat batterier återkallas :0/ "
S/
Sony tvingas återkalla batterier än en gång
Apple återkallar batterier
Å många fler!
Å andra sidan så har vi väl aldrig sett "Pirat batterier återkallas :0/ "
S/
Leonard91
Aktiv medlem
Som jag skrev tidigare så passar ju inte mitt pirat-batteri så bra i min 450D, men jag har haft ett annat batteri under ca. 2 år till min Canon PowerShot G7 som funkat lika bra som originalet.
För att sammanfatta så verkar det vara lite lotteri med pirat-batterierna... Jag skulle också gissa på att piraterna har kortare livstid om man har kameran under många år.
För att sammanfatta så verkar det vara lite lotteri med pirat-batterierna... Jag skulle också gissa på att piraterna har kortare livstid om man har kameran under många år.