Annons

Plötsligt överskärpta bilder???

Produkter
(logga in för att koppla)

ja-foto

Aktiv medlem
Har nyligen formaterat hårdisken samt installerat Xp på nytt.
Helt plötsligt ser mina bilder väldigt överskärpta ut med Irfwan View och Fast Stone men INTE med visningsprogram för bilder och fax,vad har hänt???

Kanske ny drivrutin för grafikkoret. Å andra sidan borde alla program se överskärpta ut.

Nån inställningsfil för Infran View och Fast STone som försvann iom ominstallationen kanske...?
Eller att dom skickar egna instruktioner till grafikkortet.

/ E

Ett ljus

Öppnar jag en bild som är 4064 x 2700 så ser den ut som skit,fast det gjorde den inte innan formateringen.
Öpnnar jag den i tex 1200 x 897 så blir dom precis som jag vill ha dom.
Hoppas det klarnar för nån av er nu,skulle verkligen vilja ha ordning på detta,vill ut och fota istället.

Verkar skumt. Jag skulle kolla med en annan XP-installation, kanske även en Vista och definitivt en mac.
Om dom ser likadana ut där ligger problemet inte i din ominstallation.

/ E

Karl-J Andersson skrev:
Har nyligen formaterat hårdisken samt installerat Xp på nytt.
Helt plötsligt ser mina bilder väldigt överskärpta ut med Irfwan View och Fast Stone men INTE med visningsprogram för bilder och fax,vad har hänt???

I Fast stone. Har du forsøkt "oppsett","innstillinger",valgt fanen "generelt",og deretter haket av auto størrelse for bilder til: "Auto tilpasset (bare store)"? Man bør ikke velge "faktisk størrelse) da bildene blir seende overskarpe.

ANNONS
Götaplatsens Foto