Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pocket Wizard

Produkter
(logga in för att koppla)

Allemyr

Aktiv medlem
Funderar lite på ett par Pocket Wizard, men är inte helt säker, pengarna det kostar i Sverige känns lite väl häftigt om man behöver 3-4 st. Så kikat på B&H.

Men tydligen skiljer det bra mkt mellan EU å USA varianten? Någon som har ett par från tex B&H?

Det som lockar med Wizard är större fjärrstyrnings möjligheter. Har lite andra frågor men dom kan vänta.

Är det inte bara frekvensen som skiljer? (går inte att blanda med varann, köp alla där eller alla här)

(vill gärna veta då jag tänkte köpa några nästa gång jag är där)

Jo kanske är så, läste bara en recension här på FS å en som köpt i USA, å upplevde en max räckvidd på 30m:/ 500 m kanske inte jag kommer använda mig av i nuläget, men 100 meter är inte en omöjlighet.

För mig blir det ju alla där eller Skyport:)

Men en sak som jag inte fått grepp om är ju detta med fjärrstyrningen, vore grymt å ha 2 blixtar å en kamera med vidvinkel vid tex ett stort hopp för skidor/snowboard å sedan stå 50 m bort med ett tele på kameran å den fjärde pocketwizarden å lösa ut allting samtidigt som man använder samma blixtljus till båda kamerorna, om ni är med på vad jag menar:)

Finns mkt att klura på:) Fyll gärna på med egna erfarenheter.

Hittat en Pocket Wizard Multimax kostar lite mer men kan synka 1/1000 sekund. Åhh lite krångligt det här, om automatiken försvinner gör ju inte så mkt ,men, high sync vill jag verkligen ha.

Tror ni Multimax fungerar bra med 580EX?

Har haft multimax men sålda dem till fördel för plus 2. Multixmax var jobbig att ställa in, och svår att förstå sig på generellt.

Man kan trigga precis som du undrade över.

Kan man köra snabbare sync tider på multimax? trodde det var samma.

Köpte mina plus 2 från BH, de funkar ypperligt har dock inte gjort någon direkt räckvidds test på dem men de går tvärs igenom mitt hus i alla fall.

Moms fick man ju förstås betala men fortfarande mycket billigare än i Sverige.

Någon som vet hur länge batterierna räcker? Känns som bäst före på batteriet går ut före i alla fall.

Jo dom ska tydligen kunna synka lite snabbare Multimax, fast det var 1/1000 del för leaf shutter vad det nu kan vara, men 1/500 för vanliga kameror, så lite skillnad är det ju.

Men Plus 2 känns ju väldigt logiska å sköna å ngt billigare, men får se hur mkt jag behöver korta synk tider.

Fint också att Plus 2 från B&H fungerar bra.

Det har jag inte sett innnan, ax e visst 250 på plus 2.

tror leaf e central slutare, typ mellanformat.

Senast ändrad:
christian_r skrev:

tror leaf e central slutare, typ mellanformat.

Stämmer bra det. Många mellanformatare har centralslutrare. Slutaren sitter då i objektivet i stället för huset och påminner lite om en bländare. Med det så går det att få blixtsynk på alla tider. Om det nu inte finns begränsningar i ex. en radiosändare.

ANNONS
Götaplatsens Foto