Annons

Posta din video här!

Produkter
(logga in för att koppla)

RonnieC

Ny medlem
Helt ny här och använder kameran mest till vlogg etc. Men har även ideer för en kortare film. ( Manus är klart) Driver en liten youtubekanal med min fru så länkar väl den. Filmar med Lumix G80 och GoPro Hero 5 Black :) Nu ska även drönaren upp snart! Phantom 3 Pro:)

https://youtu.be/j5VRTjSGIZc

När filmen väl är gjord så slänger jag upp den då det är mer av filmproduktion än detta:)
 

Pzyber

Aktiv medlem
En omarbetad version av Time-lapse of The Sun 2011-06-26 skapad tillsammans med en god vän till mig.

Fotat med en modifierad Canon EOS 40D.

 
Senast ändrad:

Spygg

Aktiv medlem
Plåtade Pernilla Anderssons musikvideo till "Samma Dag som Elvis" med min Sony A7 III.

Gluggarna jag använde är:
-Tamron AF SP 70-200/2,8 Di VC USD G2 (Canonfattning)
-Canon EF 16-35mm f/2,8L II USM (Canonfattning)
-Sigma AF 35mm f/1,4 DG HSM Art (Canonfattning)
-Tamron AF 28-75/2,8 DI III RXD

Gluggarna med Canonfattning användes med en Sigma MC-11 Canon->Sony-converter. Videon är klippt och gradeadi Adobe Premiere Pro.

Länk:
Pernilla Andersson - Samma dag som Elvis
 

defuncta

Aktiv medlem
Min första "testfilm". Filmande lite när jag och sambon var ute och grillade. Kladdar runt hjälpligt i Resolve men man lär sig hela tiden ;).

 
Hej! Jag har ett lite udda samlarintresse, jag samlar på sjöar i Östergötland. Har runt 2089 stycken att botanisera kring i länet så det lär räcka gott och väl hela mitt liv. Med samla menar jag göra lite research kring var och en och besöka personligen och dokumentera med foto, film, fakta och egna kåserande "Sjöspaningar".

I drygt 8 år har jag använt en bridge-kamera av bekvämlighetsskäl, en Panasonic Lumix DMC-FZ72, både för foto och film och en ZOOM H5 för ljudinspelningar. Men kamerans begränsningar gör att det blir en hel del kosmetiska ingrepp i postredigeringen. Men nu har den packat ihop så är på jakt efter något nytt.

Så här kan ett besök till en liten göl se ut på Youtube:
 
ANNONS