markusd skrev:
Slänger in en kommentar då jag är i samma sits.
Jag har ingen anställning, jag har avtal med SVT men levererar även till lokal- och riksmedia. Både jag och Kristoffer går i skolan (gymnasiet) så mer kan man nog inte begära av oss i den här åldern. Det jag vet är att det jobb vi gör uppskattas väldigt mycket av de vi samarbetar med. Några större summor drar vi inte in, men för oss är det ett roligt intresse som ger lite extrapengar. Jag vill inte säga exakt vad jag tjänar, men den här månaden så är det i alla fall studiebidraget multiplicerat några gånger.
En reflexväst vill vi inte ha för att det är tufft, eller vad ni tror. Ute vid vägarna där trafikolyckor sker arbetar man bara några meter från döden (bilar i 100km/h). En väst som får mig att synas tydligt känns tryggare, men även som en bra grej för räddningspersonalen som vet att vi gör ett seriöst jobb och inte ser ut som nyfikna privatpersoner.
Jag kräver inte respekt av någon, men de negativa kommentarer som har getts i den här tråden är meningslösa.
Det är så rätt markus.Vissa i denna tråd verkar tro att vi ska skaffa västarna för att få respekt. I våran ålder räknas det nog mest som en nördig sak att ha väst. Så alla som tror att vi gör det för att vara häftia kan väl skippa sina kommentarer så gör vi som vi vill och ni som ni vill.