Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på begangnad 24-70L

Produkter
(logga in för att koppla)
Har man företag så hittar man nya i Tyskland för 9500:- ex moms.. eller då 11200:- inkl moms.

Så kanske 8000:- är ett rimligt pris för ett i bra skick..Det är 2/3 av nypriset i Sverige..

Jag har fått tag i ett før 7500kr, i mkt bra skick, det måste vara rimligt eller?

Frågan ær om man inte skulle satsa på ett 28-70 istællet?

I princip samma, eller något mindre.. säg runt 7000:- i fint skick.. Det var vad jag gav för mitt, men då var det "nytt"

Det är två riktigt bra objektiv. Skillnaden är ju då att 24:an har vädertätning, ja förutom de extra 4mm. Men med mer vidvinkel, kommer oxå mer distorsion..

Jag är grymt nöjd med mitt EF 28-70/2.8L, är tyvärr på lagning nu, så man är lite handikappad, för den sitter alltid på normalt på min 1D MkII..

Visst kunde det variot kul med lite mer vidvinkel, men 31mm vs 36mm känns inte så påträngande att jag byter.

På en 1.6x är kanske de extra 4mm välbehövliga.

ANNONS
Götaplatsens Foto