Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prishöjningar på objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Gripen73

Aktiv medlem
Var ute efter ett makroobjektiv till min Canon. Nu har jag sett att butikerna har höjt priserna ganska mycket, just på det som jag hade i tanke, ett 100/2,8 Macro, har priset gått upp med ca 800kr.
Nu till min fråga, någon som kan rekommendera någon utländsk webbutik som är seriösa men ändå håller bra priser. Någon som beställt från Asien, ex Japan?

Var ute efter ett makroobjektiv till min Canon. Nu har jag sett att butikerna har höjt priserna ganska mycket, just på det som jag hade i tanke, ett 100/2,8 Macro, har priset gått upp med ca 800kr.
Nu till min fråga, någon som kan rekommendera någon utländsk webbutik som är seriösa men ändå håller bra priser. Någon som beställt från Asien, ex Japan?

Du kommer få betala tull och moms utanför EU så det brukar knappt löna sig att beställa utanfrån EU.
Kolla på engelska eller tyska sidor dom brukar kunna ha riktigt bra priser ibland.
Kan tyvär inget sådär på rak arm.

Tackar så mycket för era svar. Har aldrig tänkt på att söka internationellt på Prisjakt. Ska genast kolla där. :)

Om man är medlem på Cyberphotos facebook sida så får man just nu 1000 kr rabatt på detta:
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=100macroL
Erbjudandet kom igår kväll och gäller ett begränsat antal...man verkar ska ringa in och beställa.

Om man jämför med prisjakt så är detta objektiv nu bara drygt en hundralapp billigare att beställa från utlandet...och då tillkommer det ju även porto och kanske i vissa fall moms...så är man ute efter ett macroobjektiv så är det kanske hög tid att slå till på Cyberphotos erbjudande :)

Varför höjning

Frågan är varför prishöjningarna har skett? Kronan har väl inte fallit märkbart?

Prishöjningen har säkert samband med de nya kamerahusen som har släppts, för säljer man nya hus då kan man också sälja objektiv till dessa hus och är priset då högre så tjänar dem mer på det.

/ Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto