Annons

Priskoll A7 III

Produkter
(logga in för att koppla)

More404

Ny medlem
Hej!

Jag vet inte om man får göra sådana här trådar här, men då kanske någon moderator bara kan kasta bort den eller något.
Hittar inte kameran på blocket eller tradera från en privatperson så jag tänkte jag skulle fråga er vad man kan sätta för pris på:

A7 III med Tamron 28-75/2,8 Di III RXD for Sony E.

Lådor och alla grejer finns med till både kamera och objektiv. Kameran har runt 1000 exponeringar och är i mycket fint skick. Objektivet köpte jag förra sommaren.

Vad är ett vettigt pris om en vill sälja grejerna hyfsat snabbt, jag har inte panik eller så, men vill heller inte lägga ner megamycket tid på att bli av med mina kameragrejer :)

Tack på förhand :)
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Tänkte också sälja när jag köpte min A7IV men har beslutat att behålla den. Dels är det generellt en dålig affär och ordentlig kapitalförstöring och dels tänkte jag att jag hellre kunde skänka den till min son och hans barn men jag har den fortfarande kvar. Jag reprofotar fortfarande en hel del dian och det är skönt att slippa rigga om när man behöver kameran till annat.

När jag kollade så tänkte jag att 12000 väl kunde funka kanske men sedan blev jag osäker när Sony sänkte priserna. A7III har ju hållit sin prisnivå länge men när jag såg priser runt 17-18000 för nytt kameraahus så blev jag tveksam.

Lycka till. :)
 

More404

Ny medlem
Tänkte också sälja när jag köpte min A7IV men har beslutat att behålla den. Dels är det generellt en dålig affär och ordentlig kapitalförstöring och dels tänkte jag att jag hellre kunde skänka den till min son och hans barn men jag har den fortfarande kvar. Jag reprofotar fortfarande en hel del dian och det är skönt att slippa rigga om när man behöver kameran till annat.

När jag kollade så tänkte jag att 12000 väl kunde funka kanske men sedan blev jag osäker när Sony sänkte priserna. A7III har ju hållit sin prisnivå länge men när jag såg priser runt 17-18000 för nytt kameraahus så blev jag tveksam.

Lycka till. :)
Tack för svar, provar att dra iväg det för 12 då :)
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Tack för svar, provar att dra iväg det för 12 då :)
Du kan ju följa Pers tips och lägga ut den på Tradera. Då får du ju vad folk faktiskt är beredda att betala just nu. För 12 000 borde du få iväg den hyfsat snabbt och det var ju min idé med det priset. På Tradera kan du möjligen få lite till som det verkat utifrån de affärer Per pekat på. Det gäller ju att ha lite tur så det inte ligger någon Sony-kampanj eller så.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
ANNONS