-------------------------------------------------
Kim Wallung skrev:
Jag som tycker den är lite "för" liten,.....
- Jo, men visst, en stadig kamerakropp bakom ett långt och tungt objektiv håller enheten stilla vid fotografering, men en liten kamerakropp och kompakta objektiv, det är vad jag vill ha, onödigt att släpa runt med massa tyngder.
Fotografering skall vara praktiskt, inte omständigt, när det är frågan om en hobby.
Som proffs, när arbetsgivaren kräver en viss optik, särklassigt perfekt, ger strålande bilder, tål ett tufft yrkesliv, kostar en förmögenhet, då oxå kamerahuset är i proffsklass, fullt med olika möjligheter, då endast då, skulle jag gå ut med en tung utrustning!
Jag väntar med spänning på kommande, får jag hoppas, Minolta Dynax 5D, basfunktioner liksom den analoga modellen, inga onödiga funktioner, de kommer ändå aldrig till användning, kompakt kamerahus, till ett rimligt pris, måste bli en "slugger", Asahi Pentax ist Ds är på gång nu ut till konsument, rätt storlek, ca. 6500 sv.kr, för kamerahuset ....
Kim Wallung skrev:
Det måste vara ett fåtal undantag och inte på något sätt vanligt förekommande problem, fel på några exemplar finns alltid, på alla kameramodeller.
- Det är sant, inte är det vanligt att hela serien är felaktig, några få kan det vara, det räcker för just den ägaren iaf, brukar åtgärdas/bytas av säljaren/agenturen smidigt och snabbt.
Hade inte Du, Kim, problem med Din nya Canon 20D?
Vad var det för fel?