Annons

Prisvärd glugg för bröllopsfoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jordi skrev:
Ef-s 17-55 2.8 ger ganska kort på 2.8 samt inte
så ful oskärpa som du tidigare nämnde.
Jag tycker att allt under 70 mm är för kort för snygga bröllopsbilder. Gärna med en ljusstyrka bättre än f/2. Det är tillräckligt illa med den lilla sensorn i Canons billigare kameror. Svårt att få suddig bakgrund på helbilderna.

Varför inte hyra ett objektiv för ett eller två dygn för några hundralappar. Jag hyrde ett objektiv till ett bröllop, Canon 70-200/2,8 IS, och fick fina kort samt att plånboken inte blev så tom...

Crusader skrev:
Varför inte hyra ett objektiv för ett eller två dygn för några hundralappar. Jag hyrde ett objektiv till ett bröllop, Canon 70-200/2,8 IS, och fick fina kort samt att plånboken inte blev så tom...
Det låter ju som en bra idé, men grejen är att jag behöver i vilket fall som helst köpa en ny normalzoom.
Det blir Tamron 28-75.
Senare i höst blir det en Canon 70-200 F4 L IS USM. Hade gärna haft den redan till bröllopet, men jag är rädd att det är en omöjlighet.

Var hyr man objektiv? Aldrig hört talas om den servicen förr.

Tack alla för hjälpen!

simonbertilsson skrev:
Senare i höst blir det en Canon 70-200 F4 L IS USM. Hade gärna haft den redan till bröllopet, men jag är rädd att det är en omöjlighet.
Fantastiskt objektiv, jag fick min nyss och jag kunde inte önskat mig mer.

Kan du få loss pengarna kan det vara värt att köpa den innan 30/6 eftersom Canon ger dig 1000 spänn tillbaka fram tills dess. Jag köpte min på Pixxass för 10200 inkl. frakt. Med 1000 spänn tillbaka blir det 9200 spänn vilket får anses vara ett bra pris.

EF 85/1.8. Det finns absolut ingen som inte älskar det objektivet. :) Ett helt underbart bröllopstele som kan leverera fantastiska bilder. Ljuset brukar vara svagt vid bröllop i kyrkor etc. Blixt förstör vilka bröllopsbilder som helst...
Dessutom är priset riktigt billigt med tanke på prestanda.

Linmajon skrev:
EF 85/1.8. Det finns absolut ingen som inte älskar det objektivet. :) Ett helt underbart bröllopstele som kan leverera fantastiska bilder. Ljuset brukar vara svagt vid bröllop i kyrkor etc. Blixt förstör vilka bröllopsbilder som helst...
Dessutom är priset riktigt billigt med tanke på prestanda.

Håller med, en 85'a är väl A och O vid bröllopsfoto.

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto