Annons

Problem med 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

micke80

Aktiv medlem
Jag var uppe i studion och fotograferade en sväng i kväll och använde där en 20D och en 5D. I studion kör jag med en TV kopplad till video-out på kameran och när jag kom hem visade det sig att jag inte får igång lcd-skärmen på 5D'n igen. Det är inga problem att koppla in den till en TV igen men utan ser jag ingenting på skärmen, varken bilder eller menyer. Är det någon som har nån idé om det går att lösa själv? Vill helst slippa skicka in den eftersom jag har ett par jobb de närmaste veckorna...

/Micke

Hello, kanske det går att ta ut batterierna och även det platta batteriet som sitter inne vid batteriet som backup, så kameran "glömer" sina inställningar o därmet väcker LCD skärmen igen?

Testa!

Dave

Jag skulle gissa att det sitter någon sorts liten strömbrytare i videoutgången för att kameran skall kunna känna av om videosladden är ansluten eller ej och att den kontakten av någon anledning fastnat.

/Anders

andgi skrev:
Jag skulle gissa att det sitter någon sorts liten strömbrytare i videoutgången för att kameran skall kunna känna av om videosladden är ansluten eller ej och att den kontakten av någon anledning fastnat.

/Anders

Ja, det låter onekligen så.

ANNONS
Götaplatsens Foto