Annons

Problem med att öppna i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Miniseven

Aktiv medlem
Hoppas på hjälp av er experter.
när jag försöker öppna e bild i PS så har det plötsligt blivit så att det bara blinkar vitt på skärmen. Jag har installerat om PS, har senaste cc versionen. Har haft programmet i många år och aldrig tidigare haft detta problem. Bilder går att visa i Windows fotovisare. Är det ett mjuk- eller hårdvarufel?
tacksam för goda råd då jag sitter iskiten med tidningen jag gör.
Tommy L
 
Jag är inte expert, men en tanke slår mig, när jag hade ett PS-problem som inte löstes av ominstallation gjorde jag en ny hämtning av programmet från Adobe. Efter installation av den nya filen funkade det igen. Ingen garanti, men det kan ju vara värt ett försök för dig också.
 
Det skulle kanske kunna vara grafikdrivrutinsproblem och hårdvaruaccelerationen som strular. Den går väl att slå av för att se efter och/eller se om du kan uppdatera drivrutinen till grafikkortet/en.
 
Hade samma problem men löste det genom att kryssa i äldre grafikprocessorläge. Se bifogad bild
 

Bilagor

  • PSH.pdf
    293.4 KB · Visningar: 57
Jag hade samma problem.Problemet löste sig efter jag avinstallerade senaste uppdateringe.
 
Lennart, du är dagens hjälte. Nu fungerar det. Hade en del jobb liggande som jag kan komma igång med nu. Tack än en gång.

/Tommy L
 
Glömde skriva att efter ändringen så måste Photoshop stängas ner och öppnas igen för att ändringen ska vara aktiv.
 
ANNONS