Annons

Problem med Canon eos 1000d

Produkter
(logga in för att koppla)

Svennegubben

Ny medlem
Hallå!
Har problem med min 1000d. När jag skall fota funkar allt fint, men sen när jag väl ska kolla på bilden står det bara "Err 99 Fotografering ej möjlig. Ställ strömbrytaren på ON och OFF eller sätt i batteriet igen"

Har testat att byta minneskort, men problemet kvarstår. Någon som har haft liknande problem och vet vad man ska göra?

/Sven

Hallå!
Har problem med min 1000d. När jag skall fota funkar allt fint, men sen när jag väl ska kolla på bilden står det bara "Err 99 Fotografering ej möjlig. Ställ strömbrytaren på ON och OFF eller sätt i batteriet igen"

Har testat att byta minneskort, men problemet kvarstår. Någon som har haft liknande problem och vet vad man ska göra?

/Sven

Hej Sven.
Error99 är kort en 'catch all' felkod och kan betyda V Ä L D I G T mycket olika saker.

Ibland handlar det om att kopplingen mellan optik och kamerahus inte fungerar, ibland är det relaterat till minneskort men ett kort svar är nog att en service inte är helt fel.

På jobbet använder vi oss av Assist Workshop AB (Linköping) för all rep på Canon. Brukar funka kanoners.

Roxviksgatan 8
Box 661
581 07 Linköping
Tel nr: 013-356250

Web: http://www.bild-ljudservice.come

ANNONS
Götaplatsens Foto