Annons

Problem med fönster i Lightroom classic

Produkter
(logga in för att koppla)

jono

Aktiv medlem
Har upptäckt ett egentligen litet problem men det stör mig. Bildfönstret överlappar menyn till vänster, filer och mappar. Jag kan inte få muspekaren att dela sig så jag kan inte flytta bilden eller ändra storlek.
Är det någon som vet hur jag återställer så bildens fönster så det inte överlappar ?
1630664884653.png

Bra fråga det undrar jag också. Det var troligen efter en uppdatering för någon månad sedan som bilden sticker in i vänsterkolumnen, har särskilt problem att få fatt i det alternativ för förstoringsgrad, tex av 100% och 50% så ser jag enbart 5 av 50 resten är täckt

Rättelse, jag kan se 50 det är markering för att ändra zoomområde som delvis är gömt

Senast ändrad:
Har fått en lösning som fungerade från Adobe Support Community

Set Windows display scaling to 100%. Then in LR, set Preferences > Interface > Font Size to Automatic. LR has lots of problems on Windows when display scaling or the font size are other than 100%.

Har fått en lösning som fungerade från Adobe Support Community

Set Windows display scaling to 100%. Then in LR, set Preferences > Interface > Font Size to Automatic. LR has lots of problems on Windows when display scaling or the font size are other than 100%.
Det är här du menar, översta raden där det nu står automatiskt. Det gjorde det från början, dock har jag 125% skalning i windows, men när jag ändrade till 100% i windows så blev det ingen skillnad i LR, mer än texten i windows blev så mycket mindre

Bilagor

• Skärmklipp 2021-09-05 11.14.20.png
    Skärmklipp 2021-09-05 11.14.20.png
    41.2 KB · Visningar: 19
Det är här du menar, översta raden där det nu står automatiskt. Det gjorde det från början, dock har jag 125% skalning i windows, men när jag ändrade till 100% i windows så blev det ingen skillnad i LR, mer än texten i windows blev så mycket mindre

För mig fungerade det perfekt

Fick även andra förslag från Adobe Support Community som kan avhjälpa

1630860990186.png

ANNONS
Götaplatsens Foto